۷ بازیکن لیگ عربستان سعودی در جمع بازیکنان ۸ تیم برتر یورو ۲۰۲۴

ادرسون و اسماعیل بن‌یاسر هم درحال ورود به لیگ حرفه‌ای عربستان هستند

هفت ستاره لیگ فوتبال عربستان و حاضر در یورو ۲۰۲۴-شبکه‌های اجتماعی

برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های کلان عربستان سعودی در رشته فوتبال موجب شده است تاکنون ۷ بازیکن از بازیکنان مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا در آلمان در لیگ این کشور حضور داشته باشند.

ناچو و ایمریک لاپورته، دو عضو تیم ملی اسپانیا، عضو باشگاه‌های القادسیه و النصر عربستان هستند، کریستیانو رونالدو و روبن نوس، دو عضو تیم پرتغال، در باشگاه‌های النصر و الهلال عربستان توپ می‌زنند، مریح دمیرال، مدافع گلزن تیم ملی ترکیه، در باشگاه الاهلی عربستان بازی می‌کند، جورجینیو واینالدوم، عضو تیم ملی هلند، از سال گذشته به الاتفاق عربستان پیوسته است و انگولو کانته، هافبک تیم ملی فرانسه، عضو باشگاه الاتحاد عربستان است.

این درحالی است که باشگاه‌های عربستانی در روزهای اخیر به‌ دنبال جذب چندین ستاره دیگر حاضر در یورو ۲۰۲۴ بوده‌اند و خبر توافق اولیه آلوارو موراتا، ستاره و کاپیتان تیم ملی اسپانیا و باشگاه اتلتیکو مادرید، با القادسیه عربستان نیز در روزهای گذشته منتشر شده است.

علاوه بر این، اسکای‌اسپورت روز چهارم جولای خبر داد که ادرسون، از آماده‌ترین دروازه‌بانان حال حاضر جهان و عضو باشگاه منچسترسیتی و تیم ملی برزیل، در آستانه انتقال ۵۰ میلیون یوروریی به باشگاه النصر عربستان قرار داد.

براساس این گزارش، توافق کامل میان مدیران النصر و ادرسون صورت گرفته است و تنها اعلام رضایت باشگاه منچسترسیتی باقی مانده است. ملی‌پوش برزیلی ۳۰ ساله، که در سال ۲۰۱۷ با مبلغی حدود ۳۵ میلیون پوند از بنفیکا به سیتی پیوست، بیش از ۳۰۰ بازی برای قهرمان فعلی لیگ برتر انگلستان انجام داده است.

از سوی دیگر، وب‌سایت فوتبال جهانی سعودی خبر داد که دو باشگاه عربستان در میان مذاکرات بارسلونا و منچسترسیتی درباره روند انتقال ژائو کانسلو پیشنهادهایی را برای جذب این مدافع ثابت در تیم ملی پرتغال ارائه کرده‌اند.

به گزارش این سایت، باشگاه منچسترسیتی به مدیران بارسلونا اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای برای تمدید انتقال قرضی کانسلو به بارسا ندارد و اسپانیایی‌ها تنها می‌توانند برای خرید دائمی این مدافع باکیفیت اقدام کنند. همین نکته نیز باعث شد تا مدیران الهلال، به همراه یک باشگاه دیگر که نامی از آن برده نشد، دست‌به‌کار شوند و پیشنهادهای چشم‌گیرشان را به مدیران منچسترسیتی و کانسلو ارائه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال گفته می‌شود که آرتور تیت، مدافع ملی‌پوش و ۲۴ ساله بلژیکی، نیز در آستانه پیوستن به الاتحاد عربستان قرار دارد. با توجه به از بین رفتن سقف حضور تعداد بازیکنان خارجی در لیگ عربستان سعودی از فصل آینده، باشگاه‌های متمول این کشور دیگر هیچ محدودیتی برای استخدام ستارگان دنیای فوتبال نخواهند داشت.

همچنین سایت onefootball در گزارشی اختصاصی نوشت که الاتحاد عربستان، پس از استخدام سرمربی میلان، حالا به دنبال جذب یک ستاره دیگر از میلان است. این رسانه می‌گوید اسماعیل بن یاسر، هافبک الجزایری میلان که رابطه بسیاری خوبی با استفانو پیولی دارد، قرار است با پرداخت ۵۰ میلیون یورویی الاتحاد به میلان دوباره شاگرد پیولی شود.

بن‌یاسر ۲۷ ساله قراردادی سه ساله با یاران کریم بنزما و کانته می‌بندد تا، بنا بر گزارش رسانه‌های معتبر ایتالیایی، ورود پیولی به جده آغازکننده موج مهاجرت گسترده بازیکنان سری‌آ به لیگ شبه‌جزیره عربستان سعودی باشد.

پیش از این خبر توافق کامل استفانو پیولی، سرمربی چند فصل اخیر میلان ایتالیا، با باشگاه الاتحاد عربستان هم منتشر شده بود. پیولی در دوران حضورش در میلان موفق شد این تیم پرطرفدار را بعد از گذشت ۱۱ سال به قهرمانی سری‌آ برساند. همچنین میلان بعد از گذشت ۱۶ سال با هدایت این سرمربی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ رسید. به نظر می‌رسد مدیران الاتحاد نیز قصد دارند با این خرید بزرگ ناکامی فصل گذشته‌شان را جبران کنند.

بیشتر از فوتبال