لاله‌های محبوب و جذاب؛ تیم کومان می‌خواهد غول‌کش شود

مونتلا وعده داد که تیم ترکیه با بازیکنان جوان و بااستعدادش در سال‌های آتی افتخارات زیادی کسب کند

شادی بازیکنان هلند پس از به ثمر رساندن گل دوم مقابل ترکیه‌، ۶ ژوییه ۲۰۲۴‌- رسانه‌های اجتماعی

سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال هلند می‌گویند تنها برای به‌دست‌آوردن جام قهرمانی به مسابقات یورو ۲۰۲۴ پا گذاشته‌اند و خود را در این مسیر مستحق‌تر از هر تیم دیگری می‌بینند.

لاله‌های نارنجی در یک شب فراموش‌نشدنی، ترکیه را در دیداری که رجب طیب اردوغان هم در ورزشگاه المپیک برلین حضور داشت، در حالی با گل‌های استفان دی‌فرای و مرت مولدور شکست دادند که تا دقیقه ۷۰، از رقیب عقب بودند. آن‌ها در نیمه‌نهایی مقابل انگلستان پرستاره قرار می‌گیرند، اما عملکرد کم‌فروغ سه‌شیرها در مراحل قبلی، امید هلندی‌ها را برای رسیدن به فینال تا حد زیادی بالا برده است.

رونالد کومان، سرمربی تیم محبوب و پرطرفدار هلند، پس از پیروی مقابل ترکیه گفت: «می‌دانم که در بازی نیمه‌نهایی و فینال احتمالا با تیم‌های بهتری روبه‌رو خواهیم شد، اما حریفانی که تا به حال از سد آن‌ها عبور کردیم، هم بسیار قدرتمند و آماده بودند. در این جام حریف آسانی وجود ندارد، در نتیجه ما عملکرد قابل تحسینی داشته‌ایم.»

او در پاسخ به این سوال که بین فرانسه و اسپانیا، دوست دارد در فینال با کدام تیم روبه‌رو شود، پاسخ داد: «اول باید انگلستان را ببریم. اما اگر به فینال برسیم، ترجیح می‌دهم با اسپانیا بازی کنم، چون قبلا در مرحله گروهی با فرانسه بازی کرده‌ایم. تاکنون هم موفق شده‌ایم تیم‌های قدرتمندی مانند ترکیه را شکست دهیم و این یعنی در بهترین حالتمان قرار داریم. امشب شاید بعضی‌ها فکر می‌کردند پس از عقب‌افتادن از ترکیه تسلیم می‌شویم، اما جنگیدیم و بردیم.»

ویرژیل فن‌دایک، کاپیتان و پرافتخارترین بازیکن این تیم، نیز با بیان اینکه «فقط قهرمانی یورو ما را راضی می‌‌کند»، گفت: «اگرچه در نیمه اول خوب نبودیم، در نیمه دوم سعی کردیم آرامشمان را حفظ کنیم و از فرصت‌هایی که به دست آمد، نهایت استفاده را ببریم. شما دیدید که همه بازیکنان چقدر فوق‌العاده و حرفه‌ای بودند و ما در دقایق پایانی بازی هر کاری می‌توانستیم انجام دادیم. اکنون وقت آن است که خودمان را برای یک بازی سخت دیگر آماده کنیم. ما می‌خواهیم رویاهایمان را محقق کنیم و فقط قهرمانی یورو را می‌خواهیم، چون تنها قهرمانی ما را ارضا می‌کند. اکنون ما یک قدم به آن نزدیک‌تر شده‌ایم.»

از سوی دیگر بارت فربروخن، دروازه‌بان تیم ملی هلند، که در این مسابقه با چند واکنش تماشایی و دور از انتظار مانع از حذف تیمش شد، گفت که در هنگام به ثمر رسیدن گل اول هلند مقابل ترکیه، او هم مانند استفان دی‌فرای ضربه سر زده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او توضیح داد: «وقتی دی‌فرای به هوا پرید، من هم که داخل دروازه خودمان بودم به هوا پریدم و خودم ضربه سر زدم. ما بسیار خوشحالیم و به این تیم‌ افتخار می‌کنیم. نیمه‌نهایی؛ ما داریم می‌آییم. حضور در جمع چهار تیم برتر جام عالی است و احساس فوق‌العاده‌ای دارد. شاید ابتدا برخی از مردم کشورمان به ما باور نداشتند، اما حالا ما را مدعی کسب عنوان قهرمانی می‌بینند. ما از حمایت هوادارانمان متشکریم. آن‌ها جو فوق‌العاده‌ای به بازی‌ها می‌دهند و مطمئنم که در بازی بعدی نیز مانند بازیکنان تیم، هلند را سربلند می‌کنند.»

در همین‌ حال، وینچنزو مونتلا، سرمربی تیم ملی ترکیه، هم پس از حذف آبرومندانه تیمش از یورو ۲۰۲۴ گفت که اعتقاد دارد آینده تیم او «بسیار روشن» خواهد بود.

سرمربی ایتالیایی ترکیه افزود: «توجه بیش از حد به جزئیات را دوست ندارم، ولی ما به شکل فوق‌العاده‌ای از گروه خودمان صعود کردیم و سپس به جمع هشت تیم رسیدیم. متاسفانه این بازی را به دلیل بی‌تجربگی از دست دادیم و می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اما هیچ پیشمانی نداریم و رکوردهای بهتری را نسبت به قبل ثبت کردیم. باید پیشانی بازیکنانمان را ببوسیم. نگران نباشید، آینده بسیار روشن‌تر است، چون امشب هم مقابل یکی از تیم‌های برتر اروپا نمایشی عالی داشتیم. بسیاری از بازیکنان جوان ما در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۳۲ تازه حدود ۲۶ یا ۲۷ سال سن خواهند داشت. ما با روح ترکی بازی کردیم و با وجود شکست، از این پس نگاه‌ها به ترکیه متفاوت‌تر از قبل خواهد بود.»

پیش از این مسابقه در دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، انگلستان در دیداری سخت موفق شد سوییس را در ضربات پنالتی شکست دهد.

در مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴، اسپانیا و فرانسه روز سه‌شنبه ۱۹ تیر از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت و روز چهارشنبه هم هلند و انگلستان بازی می‌کنند تا فینالیست‌های این جام مشخص شوند.

بیشتر از فوتبال