انتخاب لباس همسران نخست‌وزیران سابق و جدید بریتانیا در حساس‌ترین روز دنیای سیاست

برخی کاربران اکس به شوخی گفتند که راه‌راه‌های رو به پایین لباس مورتی نشان‌دهنده کاهش آرای حزب محافظه‌کار است

آکشاتا مورتی، همسر ریشی سوناک (سمت راست) و ویکتوریا استارمر، همسر کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید بریتانیا-AFP

در انتخابات نخست‌وزیری بریتانیا، سبک لباس و ظاهر نقش مهمی در استراتژی‌های روابط عمومی دو نامزد اصلی داشت. در این رقابت، ریشی سوناک و کی‌یر استارمر تلاش کردند تا با انتخاب‌های خاص تصویر مطلوبی از خود ارائه دهند. اما در کنار این دو نامزد، همسران آنان نیز با سبک پوشش‌هایشان پیام‌هایی را منتقل کردند.

روز جمعه ۵ ژوییه و پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات، ریشی سوناک بیرون از خانه شماره ۱۰ آخرین سخنرانی‌اش را ایراد کرد. در کنار او همسرش، آکشاتا مورتی، چتر سرمه‌ای رنگی را برای باران احتمالی در دست گرفته بود. او پیراهن ساده‌ای از نشان تجاری هندی «کا-شا» (Ka-Sha) به تن داشت. پیراهنی که حدود ۳۰۰ دلار (۲۵۰ پوند) قیمت دارد و راه‌راه‌های قرمز، سفید و آبی آن به محل اقامت فعلی‌اش، بریتانیا، اشاره می‌کرد. این لباس به همراه کفش‌های پاشنه‌دار سفید، تصویری متین و ساده از او به نمایش گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وب‌سایت «استاندارد» (The Standard) برخی کاربران شبکه اکس به شوخی گفتند که راه‌راه‌های رو به پایین لباس مورتی نشان‌دهنده کاهش آرای حزب محافظه‌کار است. با این حال، این زن ثروتمند هندی با ترکیبی از سبک‌های روزمره و نشان‌های تجاری هندی و همچنین طراحان نوپای لندنی مانند «کلر میسچوانی» (Claire Mischevani) در طول کارزارهای انتخاباتی، در مقام همسر نخست‌وزیر، اعتماد به نفسش را در قامت دیپلماتیک نشان داده است.

از سوی دیگر، ویکتوریا استارمر، همسر نخست‌وزیر جدید، در طول کارزارهای انتخاباتی حضور کمرنگی داشت و گفته می‌شود که این نقش را با اکراه پذیرفته است. اما او نیز برای روز بزرگ اولین سخنرانی همسرش در مقام نخست‌وزیر، لباسش را به‌دقت انتخاب کرد. او پیراهن قرمزرنگی به قیمت ۲۵۰ دلار (۲۷۵ پوند) از نشان تجاری «می+ام» (ME+EM) با برش‌های دقیقی در آستین و روی سینه به تن داشت.

این نشان تجاری بریتانیایی، که انتخاب کسانی مانند شاهدخت ولز و نیکول کیدمن است، انتخاب مناسبی برای استارمر بود. او کفش‌های پاشنه‌دار نقره‌ای ظریفی را به سبک خود اضافه کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی