Nic není takové, jak se zdá, když se zvrácená známost na jednu noc zvrtne v kruté vražedné řádění sériového vraha. (JasonCZ)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (39)

Filmmaniak

všechny recenze uživatele

Chlap s puškou pronásleduje zakrvavenou prchající ženu. Co této situaci předcházelo, byste ale asi neuhodli. A co se stane potom, asi taky ne. Ďábelsky znepokojivý thriller je rozdělený do šesti kapitol (a epilogu), které jsou promíchány v nechronologickém pořadí. Nelineární vyprávění ale není jen gimmick, má svůj jasný účel - především podrývá divákovo očekávání a překvapuje ho zvraty a změnami perspektivy a obohacováním předešlého dění o širší kontext, který mění vyznění některých předchozích scén. Chytře zakomponovaný je i motiv genderových stereotypů a předsudků. Atraktivní, výrazný, sofistikovaný, skvěle režírovaný i napsaný a výborně zahraný příspěvek do žánru thrillerů o řádění sériových vrahů (nejspíš neinspirovaný žádným reálným předobrazem, byť úvodní titulky tvrdí opak). ()

Goldbeater

všechny recenze uživatele

Strange Darling je počin, u kterého divák musí nějakou chvíli vytrvat a nechat se unášet podivným děním na plátně, aby nakonec byl dobře odměněn v druhé půli. Členění do zpřeházených kapitol možná zpočátku působí podivně a zmatečně, přesto nakonec dobře funguje jak dramaturgicky, tak i v rámci toho, když scénář odhaluje svoje skryté karty. Herecky je to velmi solidní po všech směrech, nicméně zejména Willa Fitzgerald v hlavní roli hlavně v poslední čtvrtině filmu podává naprostý tour de force výkon. Ač si myslím, že mohlo být docíleno ještě o trochu vyrovnanějšího tempa vyprávění, jsem nakonec i tak veskrze spokojen a rozhodně půjde o jednu z nejvýraznějších žánrovek roku. [Sitges 2024] ()

Algernons

všechny recenze uživatele

Smutné, že spousta uživatelů není schopna krotit své očekávání a nakládají kvalitním filmům. A to jen protože měli "zámořský hype", čili čekali druhý příchod Krista. Stalo se to u Longlegs, děje se to tady, stejně jako se v minulosti stalo u hromady jiných filmů. Dost ale mého postesknutí. Strange Darling je vizuálně velmi silný erotický thriller, který si krásně hraje s žánrovými i sociálními konvencemi. Je to opravdu odvážné a komplikované téma, které cením o to více v dnešním politickém klima. Jednoduše dvě ustřední postavy spolu hrají hru kočky s myší a tu samou hru hrají tvůrci s vámi. Funguje to hlavně díky nelinearnímu vyprávění, které si tak pohrává s divákovým očekáváním i úsudkem. Kromě extrémně pevné režie a sexy vizuálního stylu, tu máme dva velmi kvalitní herecké výkony. Teď už není žadné tajemství, že Kyle Gallner je mým miláčkem a opět mě přesvědčil o svém hereckém umu i rozsahu. Ovšem po Pád domu Usherů tu opět exceluje Willa Fitzgerald, která si to jednoduše ukradla pro sebe. Fenomenální výkon, který semnou bude ještě chvíli rezonovat. Na tuhle vycházející hvězdu si je třeba dávat pozor. Perfektní a nadstandardní žánrovka, která působí jak vytržená z devadesátek a kterou by si nikdo neměl nechat ujít. PS.: Film má jednu z nejlepších umírajících scén, co byla kdy natočena pro film. ()

RUSSELL

všechny recenze uživatele

Vyhrocené sexuální hrátky mezi „dámou“ a „démonem“ se změní ve smrtící hru na kočku a myš. Jenže pozor, děj je vyprávěný v kapitolách na přeskáčku, čímž se rozehrává nápaditá hra s diváckým očekáváním, kdy vše nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. Přiznám se, že v tomhle směru mě film zas tak nepřekvapil, zásadní twist jsem vycítil hned během prvních minut, ale na něm to naštěstí nestojí – film si tím pouze zahřívá motor, aby posléze přeřadil do turbo pohonu, kterým mě převálcoval. Strange Darling je skvostná žánrová delikatesa, která je přesně tím, čím chce být – čistokrevnou thrillerovou zábavou pro jasně danou cílovku. Hlavní atrakcí je naprosto živelný herecký výkon Willy Fitzgerald, která se touhle rolí zapíše zlatým písmem do žánrové kroniky – v posledních letech se na podobnou úroveň dostala snad jen Mia Goth svým výkonem v PearlStrange Darling je přesně ten typ filmu, který ve mně ještě víc dozrává týdny po jeho zhlédnutí, čemuž napomáhá i skvělý soundtrack, jenž v mé mysli zapustil silné kořeny – zejména coververze „Love Hurts“ v podání Z Berg a Keitha Carradinea nemá chybu a je skvěle vsazená do úvodní sekvence. ()

darkrobyk

všechny recenze uživatele

Příběh sériového vraha je rozdělen do šesti kapitol, které jsou divákovi předloženy lážo plážo, halabala, na přeskáčku. A to je na tomhle kousku úplně to nejlepší, páč divák najednou zjišťuje, že ve hře nejsou jen postavy, ale i on sám. Nebýt toho, jedná se o průměrný thriller, avšak to postupné odhalování, když už si směrem ke konci mohl člověk směle tipnout sám, mě bavilo. Herecky obstojné, hlavně se mi líbila Fitzgeraldová. A protože jsem o filmu nevěděl zhola nic, užil jsem si ho, byť to samozřejmě žádná bomba není. Jen jsem si tipoval původně na Kanadu, jelikož ujeté snímky točí hlavně tam. To umírání bylo velmi věrohodné... ()

Zajímavosti (5)

• S výnimkou Love Hurts boli všetky piesne napísané speváčkou Z Berg. Okrem toho všetky piesne aj naspievala Z Berg, okrem jednej, ktorú naspievala Ginnie Mollner, matka režiséra J.T. Mollnera. (Arsenal83)
  • Film bol nakrútený na 35 mm film hercom Giovannim Ribisi, ktorý má vo filme aj cameo a tu si odbil aj kameramanský debut. (Arsenal83)