Nic není takové, jak se zdá, když se zvrácená známost na jednu noc zvrtne v kruté vražedné řádění sériového vraha. (JasonCZ)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (39)

Filmmaniak

všechny recenze uživatele

Chlap s puškou pronásleduje zakrvavenou prchající ženu. Co této situaci předcházelo, byste ale asi neuhodli. A co se stane potom, asi taky ne. Ďábelsky znepokojivý thriller je rozdělený do šesti kapitol (a epilogu), které jsou promíchány v nechronologickém pořadí. Nelineární vyprávění ale není jen gimmick, má svůj jasný účel - především podrývá divákovo očekávání a překvapuje ho zvraty a změnami perspektivy a obohacováním předešlého dění o širší kontext, který mění vyznění některých předchozích scén. Chytře zakomponovaný je i motiv genderových stereotypů a předsudků. Atraktivní, výrazný, sofistikovaný, skvěle režírovaný i napsaný a výborně zahraný příspěvek do žánru thrillerů o řádění sériových vrahů (nejspíš neinspirovaný žádným reálným předobrazem, byť úvodní titulky tvrdí opak). ()

Goldbeater

všechny recenze uživatele

Strange Darling je počin, u kterého divák musí nějakou chvíli vytrvat a nechat se unášet podivným děním na plátně, aby nakonec byl dobře odměněn v druhé půli. Členění do zpřeházených kapitol možná zpočátku působí podivně a zmatečně, přesto nakonec dobře funguje jak dramaturgicky, tak i v rámci toho, když scénář odhaluje svoje skryté karty. Herecky je to velmi solidní po všech směrech, nicméně zejména Willa Fitzgerald v hlavní roli hlavně v poslední čtvrtině filmu podává naprostý tour de force výkon. Ač si myslím, že mohlo být docíleno ještě o trochu vyrovnanějšího tempa vyprávění, jsem nakonec i tak veskrze spokojen a rozhodně půjde o jednu z nejvýraznějších žánrovek roku. [Sitges 2024] ()

POMO

všechny recenze uživatele

Tarantino level! Formální lahůdka, karetní hra s divákem brilantně poskládaná tak, aby gradovala zvědavost a ve správný moment, kdy teprve nabere na správných obrátkách, překvapila. Moc střihové skladby manipulovat subjektivní vnímání diváka. Sexuálně dekadentní hra mezi nejednoznačnými postavami s vyhroceným krvavým duelem, který (opět) překvapuje nečekanými momenty. A současně psychologicky atraktivní profil pošahané mysli a chytře nastavené zrcadlo MeToo. Skvělý herecký výkon Willy Fitzgerald! [Sitges FF] ()

castor

všechny recenze uživatele

Z minulosti dobře známe nemálo příkladů, kdy zajímaví tvůrci přinesli do konkrétního žánru vzrušující závan energie a originality. Thriller Strange Darling je temně vtipný, docela napínavý i znepokojivý. A přesně tím typem filmu, o kterém je lepší předem nic nevědět. Je tu sličná Willa Fitzgerald (s kouzelně náhlými změnami nálad), kterou pronásleduje knírkatý Kyle Gallner. Ještě přesně nevíme, kdo jsou a jak se jejich životy protnuly, ale brzy pochopíme, že tahle naháněná přinese dost krve nejen z jejich těl. Tvůrci volí nechronologickou strukturu v kapitolách, takže začneme někde od prostředku a postupně zjišťujeme, co se stalo předtím a co přišlo potom, což vytváří zajímavý druh napětí. A to i proto, že film, který sledujeme na konci, není filmem, o kterém jsme si mysleli, že ho sledujeme na začátku. Mimochodem až o den později mi došlo, že Fitzgerald je ta neskutečně roztomilá strážkyně zákona z první série Reachera. PS: Nutno ocenit i kameru debutujícího Giovanni Ribisiho. ()

Kudly4

všechny recenze uživatele

Určitě nesouhlasím s tím, že se jedná vyloženě o Erotický Thriller. To, že se jedna z kapitol odehrává v motelu, kde si obě postavy v polonahém stavu, vyměňují své sliny, na tom nebylo ještě nic, co by mělo způsobovat nechtěnou erekci. Vizuál to má ale nádherný, barevný, zahráno to bylo od obou fakt skvěle a nechybí ani několik krvavých cákanců. Klasicky nechyběla i nějaká ta debilita, jakože vyhážu nenápadně na zem z mrazáku všechen maso, abych se do něj mohl ukrýt, protože jiná možnost už přece neexistuje. Nevadí, i tak se jedná o slušnou naháněčku, která odsejpala i bavila. Závěrečná scéna, byla silná a bravurní. Mezi třemi / čtyřmi. (180. hodnocení) ()

Zajímavosti (5)

• S výnimkou Love Hurts boli všetky piesne napísané speváčkou Z Berg. Okrem toho všetky piesne aj naspievala Z Berg, okrem jednej, ktorú naspievala Ginnie Mollner, matka režiséra J.T. Mollnera. (Arsenal83)
  • Film bol nakrútený na 35 mm film hercom Giovannim Ribisi, ktorý má vo filme aj cameo a tu si odbil aj kameramanský debut. (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo v lete 2022 v Oregone (Portland) po dobu 32 dní. (Arsenal83)