
 

* 
 
 
 

 
 
 
 

Ofcom broadcast bulletin 
 
 
 

Issue number 41 
15 August 2005 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

2 

  
Contents 
 
 
Introduction 3 

 

Standards cases 
 
Sanction 4 
 
In Breach 5 
 
Resolved 8 
 
 
Fairness and Privacy cases 
 
 
Not Upheld 11 
 
 
 
Other programmes not in breach/outside remit 12 
  
 
 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

3 

Introduction 
 
Ofcom’s Broadcasting Code took effect on 25 July 2005 (with the exception of Rule 
10.17 which came into effect on 1 July 2005). This Code is used to assess the 
compliance of all programmes broadcast on or after 25 July 2005. The Broadcasting 
Code can be found at http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/bcode/  
 
The Rules on the Amount and Distribution of Advertising (RADA) apply to advertising 
issues within Ofcom’s remit from 25 July 2005. The Rules can be found at 
http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/advertising/#content 
  
The Communications Act 2003 allowed for the codes of the legacy regulators to 
remain in force until such time as Ofcom developed its own Code. While Ofcom has 
now published its Broadcasting Code, the following legacy Codes apply to content 
broadcast before 25 July 2005. 

 
 
•         Advertising and Sponsorship Code (Radio Authority) 

•         News & Current Affairs Code and Programme Code (Radio Authority) 

•         Code on Standards (Broadcasting Standards Commission) 

•         Code on Fairness and Privacy (Broadcasting Standards Commission) 

•         Programme Code (Independent Television Commission) 

•         Programme Sponsorship Code (Independent Television Commission) 

•  Rules on the Amount and Distribution of Advertising 

 
From time to time adjudications relating to advertising content may appear in the 
bulletin in relation to areas of advertising regulation which remain with Ofcom 
(including the application of statutory sanctions by Ofcom). 

 
Copies of the full adjudications for Upheld and Not Upheld Fairness and Privacy 
cases can be found on the Ofcom website: www.ofcom.org.uk 
 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

4 

Standards cases 
 
Sanction 
 
Channel Four Television Corporation  
Richard and Judy, 19 July 2004  
 
 
On 3 August 2005, Ofcom published its decision to impose a financial sanction on 
Channel Four Television Corporation for giving undue prominence to a commercial 
product in breach of section 8.4 of Ofcom’s Programme Code (ex- ITC). 
  
On 18 May 2004, the Richard and Judy show, on Channel Four, broadcast a 
videotape item and discussion on the dangers of excessive caffeine intake. On 19 
July 2004, an apology and correction was given in the Richard and Judy show by 
Richard Madeley, stating that there had been factual inaccuracies in the 18 May 
2004 item. This was followed by a videotape item in which the benefits of caffeine 
were examined, with particular emphasis on the “caffeine energy drink” Red Bull.  

The Committee considered that whilst the broadcast of 19 July 2004 was clearly 
intended to make amends for the errors contained in the earlier broadcast, Channel 4 
Television had demonstrated uncharacteristically poor judgement resulting in what 
appeared to be, at the very least, a loss of editorial control. This culminated in the 
distinct impression that the programme had come under external commercial 
influence, giving Red Bull undue prominence, both in the number of direct references 
to that product and also in the use of an “expert” and sporting personalities linked to 
the product and extolling the benefits of caffeine and Red Bull. 

The Committee viewed the Code breach as sufficiently serious to merit the imposition 
of a statutory sanction. The material very clearly breached the Code and Channel 4 
Television had accepted Ofcom’s Finding that it was in breach of section 8.4 of the 
Code. Whilst the Committee took into account Channel 4 Television’s overall good 
compliance record (particularly given its statutory remit to innovate), it also noted that 
it had been found in breach in 2003 in relation to material broadcast on the Richard 
and Judy programme (which had been found to be misleading). On that occasion 
Channel 4 Television had not been subject to any sanction.  

Taking all relevant factors into account, the Committee determined that the Code 
breach was sufficiently serious that a sanction by way of a financial penalty was 
necessary together with a direction to broadcast a statement of Ofcom’s finding. The 
Committee considered that, in view of the seriousness of the infringement and taking 
into account all the circumstances, an appropriate fine was £5,000 payable to Ofcom 
for forwarding to the Treasury.  

The full text of this decision can be found at  
http://www.ofcom.org.uk/tv/obb/ocsc_adjud/channel4.pdf 
 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

5 

In Breach 
 
Britain's Streets of Vice  
BBC 1, 28 February 2005 – 3 March 2005, 09:15 
  
Introduction 
  
This series comprised of four documentaries which dealt with the manifestations of 
‘vice’ (in this case drugs and sex) on Britain’s streets.  
  
We received 58 complaints from viewers who felt that the content was unsuitable for 
broadcast at that time in the morning. Eight viewers said that they had been watching 
with young children, and others were concerned that, because of extreme weather 
conditions in some areas, children might not have been in school.  
  
Although it was not always clear which of the programmes viewers were referring to, 
we received complaints about each of the four programmes. Seven viewers were 
particularly concerned about the third programme, which looked at brothels. The vast 
majority of complaints were about the last programme in the series, which focused on 
the growth in the pornography industry.  
  
Response 
  
The BBC said that the emphasis of its daytime service had been refocused in recent 
years, making serious and informative material available to adult viewers during the 
day, particularly in the morning. Audience reaction had confirmed that viewers 
welcomed this “window on the world”.  
  
The four programmes in question were intended as serious and informative 
documentaries studying, from the inside, significant aspects of social change, and 
were prepared in consultation with relevant charities and other support and advice 
organisations.  
  
The BBC went on to say that the discussion of social and sexual developments was 
not new on daytime television: morning talkshows had a long tradition of giving 
people the chance to speak frankly about their problems in these areas. 
  
This series of Streets of Vice was specifically scheduled to run during term time and 
had been carefully considered at a senior level before transmission.  Each 
programme was preceded by an announcement describing what viewers were about 
to see. The proportion of under-15s viewing was half the weekday average for BBC1 
at that time in the morning. 
  
The BBC said that the programmes did not promote the activities depicted.  Care 
was taken to disguise, or confine to middle-distance shots, any material which was 
likely to have struck most adult viewers as recognisably sexual.  However, it 
acknowledged that although some viewers would have found the change in social 
attitudes depicted in the programme liberating, others - probably the majority - would 
find it distasteful and troubling.  It was this disquiet, as much as the way the change 
was presented in the programme, which probably lay behind many of the complaints.  
And some viewers had expressed appreciation for the series, saying in the case of 
programme two, which showed the effects on young people of drug abuse, that it 
should be shown in schools.  



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

6 

  
As a result of the reaction to the final programme, however, the matter had been 
reviewed at a senior level in the BBC. A decision had been taken that any future 
plans to cover sexual themes in the daytime service would be scrutinised with 
particular care, and that this particular series would not be shown again at that time 
of day.     
  
Decision 
  
It is important that broadcasters are able to tackle controversial, challenging and 
difficult subject matter.  Investigations such as the Britain's Streets of Vice series are 
manifestly in the public interest.  However, the freedom to explore some issues may 
be restricted because of scheduling considerations. 
  
Even though, during term time, daytime television is able to explore more adult 
themes, the key to the suitability of such programmes will always be the context, 
tone and imagery.   
  
These observational programmes were 45 minutes long and focused on a single 
issue.  The first, third and fourth were devoted to sexual themes: prostitution, brothels 
and pornography. The second explored drug abuse. The programmes were 
observational documentaries exploring adult themes and did not seek to glamorise or 
promote drugs or prostitution.   
  
Although the first two programmes were serious in tone, and included significant 
commentary from the presenter, we were particularly concerned by graphic scenes of 
the preparation and taking, including by injection into the groin area, of illegal drugs 
that were not suitable for broadcast at that time (while noting that filming had been 
careful to disguise the mechanics of preparation and injection). 
  
The third and fourth programmes were less serious in tone or commentary. The 
programme focusing on brothels included film of the workers’ everyday lives 
(although not the sexual act), discussion of the services offered and relevant prices 
and discussion of the high level of earnings that could be achieved. 
  
The fourth programme examined the pornography industry. In addition to film of the 
sex aids and toys now openly available in central London, magazine covers - some 
with explicit headlines - were also visible. One segment of the programme featured 
an explicit list on a PC screen of sexual topics.  Contributors to the programme 
included two women who regularly had sex with subscribers to their internet sites in 
order to post the films on the web, and a 26 year old man said to be one of Britain’s 
top gay porn stars. All spoke frankly of their experiences and some illustrations of 
their work were also shown – although graphic images were pixellated.  
 
The programme featured one woman discussing her experiences as a dominatrix, 
making a living out of online pornography. Another woman told of being filmed by her 
partner having sex with up to twenty men at group sex sessions, for online 
publication.  
  
The first three programmes were preceded by announcements which referred to 
“frank”, “hard-hitting” or “graphic” content. The announcement before the fourth 
stated the “last programme of the series looks at the growing pornography business, 
including male homosexual pornography”. However it was clear that these had not 
prepared the complainants for the strength of the content which was unexpected at 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

7 

this time of day.  We note the research finding that, throughout the week in question, 
fewer children than usual were viewing at that time.  Even so, we consider that the 
last two programmes in particular were not suitable for a young child audience, and 
despite the termtime scheduling, the localised severe weather demonstrated its 
potential risks.  
 
While challenging subject matter does have a place in the pre-watershed schedule, 
the programmes’ concentration on intimate themes was unremitting. They also used 
imagery and descriptions which took the content beyond the normal level of 
discussion in, for example, talkshows, at that time of day.  In this context, the scenes 
of drug preparation and use in the first and second programmes, and the sexual 
images and references in the third and fourth programmes, while far from glamorising 
or condoning the activities depicted and while properly acknowledging the risks 
posed by the lifestyles depicted, went beyond viewer expectation for BBC1 at this 
time of day and were therefore inappropriately scheduled. 
  
The elements of the series outlined in the decision were unsuitable for 
broadcast at that time and were in contravention of the Code 
 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

8 

Resolved  
 
BBC News 24  
BBC News 24, 11 March 2005, 09:45 
Sky News 
Sky News, 31 May 2005, 14:45 
 
 
 
Introduction 
 
Two viewers complained about the use of the word “fuck” in these reports. The BBC 
item concerned the launch of a Commission for Africa report. The Sky report 
concerned a press conference for Live8. 
 
Response 
 
The BBC said that the audience for News 24 contained very few children and that 
adult viewers were aware that breaking news will sometimes contain material which 
is disturbing.  Such an audience would be aware that Bob Geldof might use ‘the odd 
expletive’. Even so, the BBC editorial team was closely monitoring the output and 
was ready to pull out of the event if the language became consistently offensive. 
 
The speech was 10 minutes long, but the word “fuck” was only used twice – to 
emphasise the speaker’s anger at the suffering of African children. The BBC believed 
that the transmission of such strong language – even before the watershed - was 
acceptable on this rare occasion.  
 
Sky said that it had cut back to the studio almost immediately after the swearing. The 
studio presenters had remarked on the fact that the speaker must have been 
overwhelmed by emotion to use such language. This demonstrated that the 
presenters immediately understood that some viewers might have been upset by the 
language used, but set in context the powerful feelings that the subject of poverty in 
Africa provoked. 
 
Later that afternoon, before an interview with Bob Geldof, the presenter had warned 
“You’re live, please don’t swear” and no offensive language was used during that 
interview.  
 
Sky was not aware that there was any specific warning to the Live8 panel about 
swearing, but they would have been aware that it was being transmitted live on all 
the main news channels.  
 
Sky’s presenters were all extremely sensitive to potential swearing on air by any live 
interviewee, and would usually stop an interview quickly and apologise. Although Bob 
Geldof did have a reputation for swearing on air, Sky news had interviewed him 
many times without incident. 
 
Decision 
 
The Code on Standards, which applies to the BBC, states that “there is rarely ever 
any justification for the use on television of offensive language before the watershed” 
and that “broadcasters must be alert to, and guard against, the use of such language 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

9 

in live programmes”.  
 
The Code applying to Sky News, the Programme Code, notes that “there is no 
absolute ban on the use of bad language….Offence is most likely if the language is 
contrary to audience expectations. The most offensive language must not be used 
before the watershed….” 
  
Swearwords of this strength are almost always unacceptable pre-watershed. We 
appreciate that the words were, in the main, used to convey a great strength of 
feeling. News channels do have an overwhelmingly adult audience and it was clear 
that, on this occasion, the language had not been used to intentionally shock or 
sensationalise. However we appreciate Sky News’ recognition of the issue and the 
steps it took to address this and prevent further occurrences. In these very unusual 
circumstances, we consider that the language would not have exceeded the 
expectations of the majority watching these channels. However we would not expect 
to see a repetition of this and certainly not for such language to become 
commonplace, despite the target audience of a channel for its pre-watershed 
programmes. In the future, we would expect pre-watershed news bulletins to include 
such language only when the language, itself, is the story, rather than being 
incidental to it. 
 
BBC News – not in contravention  
Sky News – Resolved 
 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

10 

Nip/Tuck trailer 
Discovery Kids, 20 May 2005, 12:30 
 
 
Introduction 
 
A viewer was concerned by the showing of this trailer about cosmetic surgery at a 
time when her young child was watching cartoons. 
 
Response 
 
Discovery apologised for showing this trailer on its channel which caters for children.   
Normally each Discovery channel would review the trailer to make sure that it was 
appropriate for their particular audience.  On this occasion, the procedure was not 
followed.  As a result of this oversight, the broadcaster was undertaking new training 
for its staff and would ensure that due emphasis was placed on the scheduling of 
promotions. 
 
Decision 
 
We welcomed the action taken by the broadcaster to ensure that trailers are 
appropriately scheduled in future.   As steps had been taken to prevent any future 
recurrence, we consider the matter resolved. 
 
Complaint resolved 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

11 

Fairness and Privacy Cases 
 
Where a complaint is not upheld there is only a note of the outcome. For a copy of a 
full adjudication, whether the complaint is upheld or not, go to Ofcom’s website at 
www.ofcom.org.uk/bulletins/ or send a stamped addressed envelope to: Ofcom, 
Riverside House, 2a Southwark Bridge Road, London SE1 9HA. 
 
 
Not Upheld 
 
Complainant Programme Date & 

Broadcaster 
Type of complaint 

Mr A                          Tenants from 
Hell     

ITV1  
16 December 
2003         

Unfair treatment 
and unwarranted 
infringement of 
privacy 
 

Miss Angela 
Ferguson 

Calendar News ITV1 
10 June 2004 

Unfair treatment  

Mr Sean Crossman  The Antiques 
Roadshow 

BBC1 
3 and 8 
October 2004 

Unfair treatment 

Springfield Retail 
Limited, trading as 
‘Art’ 

Reporting 
Scotland 

BBC1 
(Scotland)  
17 November 
2003 

Unfair treatment 

Mr Bryan King on 
behalf of Pelmets 
Plus 

How Not To 
Decorate 

Five 
15 August 
2004 

Unfair treatment 

Mr Philip Miller MBE 
on behalf of 
Stockvale Limited  

The Nick Ferrari 
Show 

LBC 
20 August 
2004 

Unfair treatment 

 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

12 

Other programmes not in breach/out of remit  
13 July – 26 July  
 
Programme Trans Date Channel Category No. of 
        complaints 
     
18 Stone of Idiot 01/07/2005 Channel 4 Language 1 
A - Z of EastEnders 28/03/2005 BBC1 Language 2 
A Bear's Tale 11/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Bad Girls 05/07/2005 ITV1 Violence 2 
Baddiel and Skinner Unplanned 05/07/2005 ITV1 Offence 1 
BBC News 14/07/2005 BBC1 Offence 1 
BBC News 14/06/2005 BBC1 Accuracy 1 
BBC News 22/07/2005 BBC1 Impartiality 1 
Big Brother 6 21/06/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother 6 24/06/2005 Channel 4 Offence 2 
Big Brother 6 01/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother 6 23/06/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother 6 08/07/2005 Channel 4 Offence 2 
Big Brother 6 15/07/2005 Channel 4 Misleading 2 
Big Brother 6 21/06/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother 6 20/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother 6 19/07/2005 Channel 4 Offence 3 
Big Brother 6 20/07/2005 Channel 4 Offence 3 
Big Brother 6 23/07/2005 Channel 4 Language 1 
Big Brother 6 22/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Big Brother's Big Mouth 11/07/2005 E4 Other 1 
Big Game TV 22/07/2005 ITV2 Offence 1 
Bremner, Bird & Fortune 13/03/2005 Channel 4 Offence 1 
CD:UK 26/03/2005 ITV1 Offence 1 
Channel 4 News 10/05/2005 Channel 4 Language 3 
Channel 4 News 11/07/2005 Channel 4 Impartiality 1 
Choice FM 10/07/2005 Choice FM Offence 1 
Close Encounters of the Third Kind 04/07/2005 Channel 4 Language 1 
Close Encounters of the Third Kind 03/07/2005 Channel 4 Scheduling 1 
Coronation Street 10/07/2005 ITV1 Offence 1 
Coronation Street 18/07/2005 ITV1 Offence 3 
Coronation Street 12/06/2005 ITV1 Offence 1 
Country Cops 20/07/2005 BBC2 Offence 1 
CSI: Crime Scene 28/06/2005 Five Offence 1 
CSI: Crime Scene 12/07/2005 Five Offence 1 
Dambusters 14/05/2005 Channel 4 Offence 1 
Deadwood 21/09/2004 Sky One Language 1 
Denis Norden's Laughter File 05/07/2005 ITV1 Offence 1 
Derren Brown: Trick of the Mind 30/06/2005 Channel 4 Offence 1 
Donovan 24/07/2005 ITV1 Offence 1 
Dr Who 21/05/2005 BBC1 Offence 2 
Drawn Together 08/05/2005 MTV Offence 1 

Dream Team 20/11/2004 Sky One 
Sexual 
Portrayal 1 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

13 

Entertainment Now 09/07/2005 ITV1 Offence 1 
Feedback 03/07/2005 Radio 4 Misleading 1 
Fox News 07/07/2005 Fox News Offence 3 
Fox News 08/07/2005 Fox News Offence 2 
Friday Night With Jonathan Ross 06/05/2005 BBC1 Language 1 
Friday Night With Jonathan Ross 19/07/2005 BBC1 Offence 1 
Full on Food 20/07/2005 BBC2 Offence 1 
Geldof in Africa 04/07/2005 BBC1 Offence 1 
Glastonbury 25/06/2005 BBC3 Language 1 
Glastonbury 26/06/2005 BBC3 Language 1 
GMTV 27/02/2005 ITV1 Impartiality 1 
GMTV 14/04/2005 ITV1 Accuracy 1 
GMTV 08/07/2005 ITV1 Offence 2 
GMTV 12/07/2005 ITV1 Offence 1 
GMTV 09/07/2005 ITV1 Offence 1 
GMTV 20/07/2005 ITV1 Offence 1 
GMTV 22/07/2005 ITV1 Offence 1 
Heresy 20/07/2005 BBC Offence 1 
Hollyoaks 11/11/2004 Channel 4 Offence 1 
Invicta FM 09/07/2005 Invicta FM Offence 1 
It Shouldn't Happen on TV Awards 
Show 09/07/2005 ITV1 Offence 1 
ITV News 07/07/2005 ITV1 Accuracy 1 
ITV News 09/07/2005 ITV1 Offence 1 
ITV News 08/07/2005 ITV1 Offence 1 
ITV News 13/07/2005 ITV1 Offence 1 
ITV News 12/07/2005 ITV1 Offence 1 
ITV News 22/07/2005 ITV1 Offence 1 
Jamie's School Dinners 10/07/2005 E4 Offence 1 
Jeremy Vine 13/07/2005 BBC Radio 2 Offence 1 
Jonathan Ross 02/07/2005 BBC1 Language 1 
LBC Programme 21/06/2005 LBC97.3 Offence 1 
LBC Programme 30/06/2005 LBC97.3 Offence 1 
Man vs Beast USA 13/07/2005 ITV1 Offence 1 
Man vs Beast USA 14/07/2005 ITV2 Offence 1 
Man vs Beast USA 15/07/2005 ITV2 Offence 1 
Man vs Beast USA 18/07/2005 ITV2 Offence 1 
Nanny 911 02/06/2005 ITV1 Language 1 

Nation 217 06/01/2005 
Satellite & 
Cable Other 1 

Nation 217 10/07/2005 Nation 217 Offence 1 
Parkinson 19/03/2005 ITV1 Language 3 
Question Time 07/07/2005 BBC1 Offence 1 

Quiz Nation 11/06/2005 
Satellite & 
Cable Misleading 1 

Quiz TV 18/07/2005 Quiz TV Offence 1 
Quiz TV 20/07/2005 Quiz TV Offence 1 
Ramsay's Kitchen Nightmares 05/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Ramsay's Kitchen Nightmares - 
Revisited 12/07/2005 Channel 4 Language 1 

Richard and Judy 23/06/2005 Channel 4 
Sexual 
Portrayal 1 



Ofcom broadcast bulletin 41 
15 August 2005 

14 

Richard and Judy 27/04/2005 Channel 4 Misleading 1 
Richard and Judy 06/07/2005 Channel 4 Language 1 
Richard and Judy 15/07/2005 Channel 4 Accuracy 1 
Richard and Judy 13/07/2005 Channel 4 Language 1 

Scissor Sisters Filthy Gorgeous video 28/05/2005 
Q Music 
Channel Offence 1 

Sky Mix 18/07/2005 
Satellite & 
Cable Misleading 1 

Slaughterhouse-A Task of Blood 04/07/2005 BBC2 Offence 3 
Special Report 07/07/2005 ITV1 Offence 1 
Stepkids in love 19/07/2005 Channel 4 Scheduling 1 
Talksport 06/07/2005 Talksport Impartiality 1 
Talksport 22/07/2005 Talksport Offence 1 
The Big Call 22/07/2005 ITV1 Misleading 1 
The Big Call 23/07/2005 ITV1 Offence 1 
The Bill 06/01/2005 ITV1 Offence 1 
The Great Big British Quiz 11/07/2005 TTV Offence 1 
The Great Big British Quiz 12/07/2005 TTV Offence 1 
The Great Big British Quiz 13/07/2005 TTV Misleading 1 
The Great Big British Quiz 14/07/2005 TTV Offence 1 
The Great Big British Quiz 15/07/2005 TTV Offence 2 
The Great Big British Quiz 19/07/2005 TTV Offence 2 
The Jeremy Kyle Show 12/07/2005 ITV1 Offence 1 
The Jeremy Kyle Show 18/07/2005 ITV1 Offence 1 
The Jeremy Kyle Show 25/07/2005 ITV1 Offence 3 

The Last Hunt 04/07/2005 Sky One 
Sexual 
Portrayal 1 

The Wright Stuff 13/07/2005 Five 
Religious 
Offence 1 

This Morning 19/07/2005 ITV1 Offence 1 
This Morning 20/07/2005 ITV1 Offence 1 
This Morning 22/07/2005 ITV1 Offence 1 
Tonight with Trevor McDonald 08/07/2005 ITV1 Offence 1 
Top of the Pops 11/07/2005 BBC1 Offence 1 
Tracey Beaker 22/05/2005 CBBC Offence 1 
Trailer for E4 09/07/2005 E4 Offence 1 
Transworld Sports 09/07/2005 Channel 4 Offence 1 
Who Wants to be a Millionaire 07/06/2005 ITV1 Misleading 1 
Wildboyz 29/05/2005 Five Offence 1 
Wimbledon 2005 14/06/2005 BBC1 Violence 1 
Wimbledon 2005 15/06/2005 BBC1 Violence 3 
Wimbledon 2005 16/06/2005 BBC1 Violence 1 
Wimbledon 2005 20/06/2005 BBC1 Violence 1 
Wimbledon 2005 28/06/2005 BBC1 Violence 1 

Wrestling 12/07/2005 
Satellite & 
Cable Violence 1 

X Men 28/05/2005 ITV1 Scheduling 3 
 
 


