Ofcom broadcast bulletin

Issue number 57
3 April 2006




Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Contents

Introduction

Standards cases

In Breach

Resolved

Fairness and Privacy cases

Not Upheld

Other programmes not in breach/outside remit

13

16



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Introduction

Ofcom’s Broadcasting Code took effect on 25 July 2005 (with the exception of Rule
10.17 which came into effect on 1 July 2005). This Code is used to assess the
compliance of all programmes broadcast on or after 25 July 2005. The Broadcasting
Code can be found at http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/bcode/

The Rules on the Amount and Distribution of Advertising (RADA) apply to advertising
issues within Ofcom’s remit from 25 July 2005. The Rules can be found at
http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/advertising/#content

The Communications Act 2003 allowed for the codes of the legacy regulators to
remain in force until such time as Ofcom developed its own Code. While Ofcom has
now published its Broadcasting Code, the following legacy Codes apply to content
broadcast before 25 July 2005.

e Advertising and Sponsorship Code (Radio Authority)

o News & Current Affairs Code and Programme Code (Radio Authority)
e Code on Standards (Broadcasting Standards Commission)

e Code on Fairness and Privacy (Broadcasting Standards Commission)
e  Programme Code (Independent Television Commission)

e  Programme Sponsorship Code (Independent Television Commission)

¢ Rules on the Amount and Distribution of Advertising

From time to time adjudications relating to advertising content may appear in the
bulletin in relation to areas of advertising regulation which remain with Ofcom
(including the application of statutory sanctions by Ofcom).



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Standards cases

In Breach

Ghostbusters
Channel S, 30 January 2006, 16:45

Introduction

Channel S is a general entertainment channel aimed at a Bengali speaking audience.
During the broadcast of this children’s cartoon, the channel ran scrolling text on the
bottom of the screen inviting viewers to call a premium rate telephone number to
voice their views on the digging in Brick Lane for the Crossrail project.

The text message gave no information to viewers about the cost of calling the
premium rate number.

A viewer believed that the inclusion of the text breached Ofcom’s Broadcasting Code
rules.

Response

Channel S said that the Crossrail Project was an issue of great relevance to its target
audience and that it was under pressure from community leaders to consult viewers
on this issue. The message was run on a test basis only and removed on receipt of
the complaint. No viewers called the number during the children’s programme in
question.

As a result of the complaint, Channel S had made programme producers aware of
the Code’s requirements on the use of premium rate numbers in programmes.

Decision

The Broadcasting Code states:

10.9 Premium rate numbers will normally be regarded as products or services, and
must therefore not appear in programmes, except where:

o they form part of the editorial content of the programme; or
o they fall within the meaning of programme-related material

10.10 Any use of premium rate numbers must comply with the Code of Practice
issued by the Independent Committee for the Supervision of Standards of Telephone
Information Services (ICSTIS).

The premium rate telephone number included in the text message was unrelated to
the programme it accompanied and there was no information about the cost to
viewers of calling it — which is a requirement of the ICSTIS Code.

While we welcome the steps taken by Channel S to remedy the error, we are
concerned by the channel’s apparent lack of awareness of the requirements of the
Code and of suitable pre-transmission compliance procedures.



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Breach of Rules 10.9 and 10.10 (Premium rate numbers)



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

The Ultimate Fighter 2
Bravo, various dates December 2005, 23:00

Introduction

The Ultimate Fighter 2 was an American reality show which followed a group of men
training to become eligible for the title of ‘Ultimate Fighter’. The men had been
chosen by a panel and lived in a house together for the duration of the competition.
The cameras followed their everyday living in the house, their training regimes and
their qualifying fights.

A viewer complained that the series had throughout included prominent references to
‘Right Guard Extreme’ deodorant.

When viewing the recordings, it was clear that at least seven of the fourteen
episodes featured a close up of the deodorant. There were also a number of
references to ‘Xyience’ - a dietary supplement which is available to buy in the UK -
both visual (including branded clothing and a logo printed on the fighting arena) and
verbal. We requested the broadcaster’'s comments with reference to Rule 10.4 of the
Broadcasting Code, which states:

“No undue prominence may be given in any programme to a product or service.”
The Code goes on to say:

“Undue prominence may result from:

e the presence of, or reference to, a product or service (including company
names, brand names, logos) in a programme where there is no editorial
justification; or

e the manner in which a product or service (including company names, brand
names, logos) appears or is referred to in a programme. “

Response

Flextech, which owns Bravo, said that The Ultimate Fighter 2 was an acquired
programme from the United States. It therefore could not be sure whether any
negotiations had taken place between the programme makers and either Right
Guard or Xyience. As Bravo had not had any involvement in the making of the
programme, it had not benefited financially from any deal that might have taken
place.

Flextech said that the programme was patrt reality show, part fly-on-the-wall sports
documentary. In the final episode, two fighters would win a contract with the Ultimate
Fighting Championship, a mixed martial arts sporting event established in 1993.

In this sporting context, visual references to the Xyience brand in and around the
fighting area and on the competitors’ clothing were editorially justified and not
prominent.

Flextech also considered that verbal references to Xyience’s supplements and
protein shakes were brief and connected to the editorial of the programme. The
competitors’ diets were a key part of their training strategy. The programme was not
scripted and certain brand names cropped up naturally in conversations related to



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

training. Flextech said that these were editorially justified and of interest to viewers
with a keen interest in mixed martial arts training.

Turning to the concerns about Right Guard Extreme deodorant, Flextech referred to
a particular episode of the series where the product featured in close-up. It explained
that it had not originally considered this to be unduly prominent, taking into account a
number of factors, including: that the shot of the deodorant was just over one second
long; that there was no other reference, visual or verbal, in the programme; and that
the inclusion of the shot helped establish that it was the morning and that the
competitor was preparing for the day’s training.

However, Flextech said it would be guided by specific advice from Ofcom on this
matter and would remove the close-up if Ofcom considered it inappropriate.

Decision

The Broadcasting Code prohibits product placement (where a product is included
within a programme in return for payment to the programme maker or broadcaster).
However, arrangements covering the inclusion of products in a programme acquired
from outside the UK are not considered to be product placement, provided the
broadcaster regulated by Ofcom does not directly benefit from the arrangement.

In this case, we recognise that the programme was acquired from the United States,
where product placement is commonplace. We have no evidence to suggest that
Flextech benefited from any product placement arrangement. Our concern is
therefore whether the way in which the products appeared in the programme was
unduly prominent.

Rule 10.4 states that “undue prominence” should not be given to a product or
service. This helps ensure commercial considerations do not undermine the editorial
independence of the content.

Our guidance on Rule 10.4 acknowledges that brands are an integral part of modern
society and that this will inevitably be reflected on television and radio as in other
media. There is therefore no prohibition of references to branded products and
services within programmes. Editorial justification will depend on the nature of the
programme and there may be certain types of programme, e.g. sports and music
coverage in television programmes, where there is a more general acceptance that
brands might feature.

Taking this into account, we decided that the visuals of the Xyience brand — on
clothing and in the fighting arena - were not problematic under Rule 10.4 and
therefore not in breach of the Code.

However, there were a number of verbal references to Xyience’s products that were,
in our view, unduly prominent. The products were mentioned a number of times in a
manner that went beyond natural discussion of dietary regimes and appeared to be

deliberate endorsements by one or more of the competitors:

For instance, in episode 8, after a training scene in which one of the competitors was
told he needed to lose weight, there followed a scene where two men discussed the
merits of a Xyience protein shake:

“Xyience is always my number one thing...”
“Xyience testosterone — it's legal — it's good to take it...”



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

In episode 10, a trainer and two of his team members were standing in front of a
Xyience dispensing machine, carrying branded cans of the supplement:

“Are you taking the Xyience stuff home?...Who else needs a can?...”
“l sure could use one...”

In episode 11, some of the competitors were shown preparing drinks — the Xyience
brand was again clearly visible:

“l got Xyience in here. It's good.”
“It is good. It does your body good.”

We accept that Bravo was not involved in any commercial deals involving the brand.
However, we considered that the discussion of the products exceeded what was
editorially justified. These verbal references gave undue prominence to the brand
and were in breach of Rule 10.4.

In addition, we noted that many of the fourteen episodes featured close visual
references to Right Guard Extreme deodorant — again in most of these cases there
appeared to be no editorial justification — the shots just appeared as close-up
cutaways. These shots were not essential to the narrative. However, in view of
Flextech’s comment that it would be guided by Ofcom on this particular matter,
removing those shots which were unduly prominent, we consider this aspect
resolved. In terms of Right Guard Extreme, we would expect any repeats of the
series to be appropriately complied. We would not expect to see similar undue
prominence in any future series of the show broadcast on Bravo.

Verbal references to Xyience put this element of the programme in breach of
Rule 10.4 of the Code.

The issue concerning undue prominence given to Right Guard Extreme has
been resolved in light of the broadcaster’s assurances.



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Resolved

Drivetime
96.4 FM BRMB, 27 January 2006, 18:15

Introduction

The presenter read out a newspaper story about a man who gave evidence in court
against a prostitute who bit his penis when he refused to give her more money. After
concluding the story, the presenter added his own comment - that the man’s mistake
was to start haggling about the price while his "willy” was “still in her mouth”.

A listener complained that these remarks were inappropriate for the time of day as
children could have been listening.

Response

BMRB apologised for any offence caused and agreed that the remark was unsuitable
for broadcast at that time of day. It said it had spoken to the presenter regarding the
future selection process of material for the show.

GCap, BMRB’s parent company said it believed that the presenter was simply
making light of a story he had read about in the press. However, it appreciated that
some of the detail was “not altogether appropriate”, given the time of day, and
apologised for any offence caused.

Decision

Given the time of broadcast, we agree with the broadcaster that the material was
unsuitable. We welcome the apologies offered by both BMRB and its parent
company, and the swift action that was taken to guide the presenter concerning the
selection of material for the programme. We consider the matter resolved.

Complaint resolved



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Kerrang!
2 March 2006, 15:30

Introduction

A listener objected to a promotion which said that Kerrang! was “about as welcome
as a tourettes sufferer at an auction”. He considered this ridiculed a serious
neurological condition.

Response

Kerrang! said that it had withdrawn the promotion and apologised to the complainant
as soon as it became aware of the complaint. The promotion was intended to be
humorous not offensive, but the station recognised that it had misjudged this.
Decision

Although we recognise that the promotion was not intended to be malicious, the
humour was misplaced. However, in view of the swift action taken to remove the

promotion and apologise to the complainant, we consider the matter resolved.

Complaint resolved

10



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Where is Jack Bauer?
Virgin Radio, Hourly, 9-10 February 2006

Introduction

In an hourly competition, listeners were invited to identify various American cities. On
separate occasions, the prize was described, variously as a “great big telly”,
“enormous” and “these are not just piddly little ones, these are enormous”. A winner
complained that the prize had been described inaccurately on air, since what she
received was a 19” LCD television.

Response

Virgin Radio said that it had originally intended to give away wide-screen televisions.
However, on the day of the competition, its sponsorship team had discovered that the
televisions were to have standard format screens and so the briefing document for
the presenters was amended to reflect the changes. The broadcaster acknowledged
that three of the descriptions it broadcast were inaccurate and apologised for its
mistake, confirming that it was in the process of contacting all winners to inform them
that they would now receive 32” wide screen sets.

Decision

Rule 2.11 of the Broadcasting Code requires that “...prizes are described
accurately...”. Despite corrections made to the presenters’ briefing document, a small
number of inaccurate descriptions were broadcast. However, we welcome the
broadcaster’'s acknowledgement, apology and appropriate action, which we believe
resolves the matter.

Complaint resolved

11



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

The Paul O’'Grady Show
ITV1, 6 December 2005, 17:00

Introduction

A viewer complained that this magazine programme featured an interview with the

actor Charles Dance in which he used the words “shit”, “wanking” and “bitch”. The
viewer thought that this language was unacceptable for the time of broadcast.

Response

ITV said that this was an unfortunate and unwelcome element to this show. The
production team had taken steps to establish whether Charles Dance would be likely
to swear. They had been assured that this was not the case. On the evening, they
again made it clear to him that there should be no strong language. ITV sometimes
pre-recorded guests who it was felt might be likely to use such language, but it was
felt that Charles Dance would be unlikely to do so.

Paul O’'Grady made it clear to Charles Dance after he said “shit” that it was not
acceptable to swear. The actor appeared to accept that he’d made an error and to
understand. Inexplicably, he went on to swear again. At that point the production
team asked Paul O’'Grady to finish the interview as quickly as possible, which he did.
During the break Charles Dance’s microphone was turned down so that if he did
swear again the audience would not hear him.

ITV apologised for any offence caused.

Decision

We agree that the swearing was unacceptable for broadcast in this programme,
broadcast at this time of day. However ITV took reasonable precautions to ensure
that such language was not broadcast during this early evening show. The
broadcaster’'s compliance record with this series demonstrates that its efforts were
generally successful. We consider the matter resolved.

Complaint resolved

12



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Fairness and Privacy Cases

Not Upheld

Complaint by Ms Sheila Bransfield
X-Rated: The TV They Tried to Ban, Channel 4, 6 March 2005

Summary: Ofcom has not upheld a complaint of unfair treatment in the broadcast of
the above programme. The programme examined how attitudes to, and tastes for,
controversial material on television had changed over the years. Ms Bransfield was
one of a number of commentators invited to express their views on the subject.

Ms Bransfield complained that she was “hoodwinked” into participating in the
programme, having been led to believe that it would analyse the lowering of
standards on TV and the reasons for it, rather than what she saw as a contrived
opportunity to present more offensive material. She complained that she was
ridiculed and her professional and political reputations were “severely damaged”, by
her inclusion in the programme.

Ofcom considered that there may have been a lack of frankness on the programme
makers’ part regarding the general tone of the programme. Nevertheless, in Ofcom’s
view, the programme makers provided Ms Bransfield with sufficient information
(concerning the type of controversial programming that was to be included in the
programme) to enable her to make an informed decision about the likely nature and
content of the programme before deciding to participate. Further, in Ofcom’s view,
the programme did not misrepresent her views.

Introduction

This documentary examined how attitudes to, and tastes for, controversial material
on television had changed over the years. Programme makers, TV compliance
personnel, TV critics, and performers gave their views as did members of the public
introduced as ‘The Complainers’. ‘The Complainers’ were defined by type by the
industry commentators and described as “the essential ingredient that guaranteed
controversy every time”. The comments made by contributors were inter-cut with
clips of the material featuring strong language, sex and bad taste.

Complaint
Ms Bransfield’'s Case

In summary, Ms Bransfield complained that she was treated unfairly in the
programme as broadcast in that she was “hoodwinked” into participating in the
programme. She was led to believe that the programme would analyse the lowering
of standards on television and the reasons for it, when in fact she believed the
programme was simply a contrived opportunity to present more offensive material.
Ms Bransfield also stated that the description of the letter advertising for participants
for the programme, provided to Ofcom by Channel 4 in their statement, contained
more detail than the letter she responded to in her local newspaper.

Ms Bransfield said that in spite of the fact that her opinions about offensive content

had been made clear to the programme makers, her contribution was used in a way
which ridiculed her and she was given no indication by the programme makers that

13



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

her contribution would be used in that way.

Ms Bransfield also claimed that her professional and political reputations had been
“severely damaged, if not totally destroyed” by her inclusion in the programme.

Channel 4’s Case

In summary, Channel 4 refuted the claim of unfair treatment in the programme as
broadcast. Channel 4 stated that the letter published in the local press that Ms
Bransfield would have responded to, made it clear that the programme would involve
analysis of individual controversial programmes and extracts. Channel 4 claimed
that this information was confirmed in subsequent phone conversations between Ms
Bransfield and the producers; that the information given to her was clear; and that the
resulting programme matched that description. They said that the complainant was
not told that the programme would be about the “lowering of standards”. However,
Ms Bransfield clearly believed that the changing content of television represented a
“lowering of standards”. She brought her interpretation to the debate and her views
were reflected in the programme.

Channel 4 also stated that in the emails and telephone conversations between the
producers and Ms Bransfield she had received a “detailed and extensive indication”
of the controversial programmes and controversial clips which would feature in the
programme in order to tell the story.

Channel 4 stated that the complainant did not appear unhappy or concerned with the
interview process during which the clips were shown, that the purpose of the clips
was explained to her prior to and during the interview; and that Ms Bransfield signed
the release form after the interview.

In relation to Ms Bransfield's reputation, Channel 4 stated that her opinions were
properly included and the clips properly contextualised. The broadcaster also said
that it was significant that Ms Bransfield made no allegation that her views had been
misrepresented.

Decision

Ofcom'’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio
services, of standards which provide adequate protection to members of the public
and all other persons from unfair treatment and unwarranted infringements of privacy
in programmes included in such services.

In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that these
standards are applied in a manner that best guarantees an appropriate level of
freedom of expression. Ofcom is also obliged to have regard in all cases, to
principles which require regulatory activities to be transparent, accountable,
proportionate, consistent and targeted only at cases in which action is needed.

In this case Ofcom found the following:

Broadcasters should ensure that all programme makers understand the need to be
straightforward in their dealings with potential participants in factual programmes, in
particular by making clear, wherever practicable, the nature of the programme and
their contribution.

It was clear from the written submissions before Ofcom that Ms Bransfield believed

14



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

that she was misled about the nature and likely content of the programme. It was
equally clear from the written submissions that the programme makers did not
believe that they misled Ms Bransfield.

Ofcom’s function was to consider whether or not the programme makers dealt with
Ms Bransfield in a manner which was consistent with their obligation to avoid
unfairness to her and whether Ms Bransfield was treated unfairly in the programme
through her inclusion and/or the presentation of her contribution.

In Ofcom’s view, and based on the material before it (including pre-transmission
correspondence), there was no evidence to suggest that the programme makers had
misled Ms Bransfield.

Ofcom considered that there may have been a certain lack of frankness on the
programme makers’ part regarding the general tone of the programme.
Nevertheless, in Ofcom’s view, the programme makers provided Ms Bransfield with
sufficient information to enable her to make an informed decision about the likely
nature and content of the programme before deciding to participate. For instance,
the programme gave Ms Bransfield a comprehensive list of the sorts of programmes
that might be featured in the programme, such as Queer as Folk, The Singing
Detective and Ramsey’s Kitchen Nightmares. It was also noted that during her
interview, the production team played her certain clips of The Today Show Sex
Pistols interview with Bill Grundy.

Further, in Ofcom’s view, the programme did not misrepresent her views. Ms
Bransfield's view was that controversial programming of the type shown in the
programme and the use of strong language on television was unnecessary. This view
was clearly and fairly presented in the programme.

The complaint of unfair treatment was not upheld.

15



Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Other programmes not in breach/out of remit

1 March — 14 March 2006

Programme Trans Date Channel Category No of
Complaints
10 Years Younger 02/03/2006  Channel 4 Generally Accepted Standards 1
50 Most Shocking Comedy Moments 03/02/2006 Five Religious Offence 1
8 Out of 10 Cats 03/03/2006  Channel 4 Generally Accepted Standards 1
9/11: The Falling Man 16/03/2006  Channel 4 Advertising 1
A Very British Bollywood 02/03/2006  BBC2 Sex/Nudity 1
Alan Brazil Sports Breakfast 07/02/2006  Talksport Generally Accepted Standards 1
Animals 13/01/2006  Channel 4 Other 1
Animals 12/01/2006  Channel 4 Other 2
Autopsy: Life and Death 16/01/2006  Channel 4 Other 1
Babe House 07/03/2006 Hollywood TV  Inaccuracy/Misleading 1
BBC News 03/03/2006  BBC1 Due impartiality 1
BBC News 07/03/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1
BBC News
BBC News 24 20/02/2006 24 Generally Accepted Standards 1
BBC Radio 4 28/02/2006 BBC Radio 4 Scheduling 1
BBC Radio 5
BBC Radio 5 Live 06/03/2006 Live Due impartiality 1
BBC Radio
BBC Radio Cumbria 06/03/2006  Cumbria Inaccuracy/Misleading 1
BBC Radio
BBC Radio Scotland 04/03/2006  Scotland Generally Accepted Standards 1
BBC Radio
BBC Radio Ulster 16/02/2006  Ulster Religious Offence 1
Bodyshock 12/02/2006  Channel 4 Scheduling 1
Brainteaser 20/01/2006  Five Competitions 1
Britain's Psychic Challenge 05/02/2006 Five Dangerous behaviour 1
Crime
Britain's Toughest Towns 07/02/2006 Bravo Incitement/Encouragement 1
Bumfight 07/02/2006 Reality TV Violence 1
C4 Promo 28/02/2006  Channel 4 Dangerous behaviour 1
CBBLB 29/01/2006  Channel 4 Offence 1
CD:UK 04/03/2006 ITV1 Sex/Nudity 1
Celebrity Fit Club 28/02/2006 ITV1 Offensive language 1
Chantelle: Living the Dream 11/03/2006 Channel 4 Religious Offence 1
Chavs 01/03/2006  Sky One Due impartiality 1
Classic FM News 22/02/2006  Classic FM Generally Accepted Standards 1
Coronation Street 01/03/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1
Coronation Street 26/02/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1
Coronation Street 12/03/2006 ITV1 Other 1
95.8 Capital Crime
Craig Doyle Show 18/02/2006 FM Incitement/Encouragement 1
BBC News Crime
Dateline London 19/02/2006 24 Incitement/Encouragement 1
Dick and Dom in Da Bungalow 25/02/2006  BBC2 U18s in Programmes 1

16




Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

Dispatches 07/11/2005 Channel 4 Due impartiality 1
Dispatches 27/02/2006  Channel 4 Due impartiality 1
Dispatches: The New Fundamentalists  06/03/2006  Channel 4 Religious Offence 2

E-

Entertainmen
E-Entertainment 16/01/2006 t Offence 1
Eastenders 28/02/2006 BBC1 Offensive language 1
Eastenders 08/03/2006 BBC1 Undue prominence 1
Eastenders 07/03/2006 BBC1 Other 1
Eastenders 06/03/2006 BBC1 Sex/Nudity 1
Eurovision: Making Your Mind Up 04/03/2006 BBC1 Sex/Nudity 1
Feel The Fear 27/02/2006 ITV1 Animal welfare 2
First Face 08/03/2006  Fashion TV Offensive language 1
Five News 24/02/2006  Five Generally Accepted Standards 1
Five News 03/03/2006  Five Animal welfare 1
Footballers' Wives 25/02/2006 ITV1 Sex/Nudity 1
Footballers' Wives 09/03/2006 ITV1 Sex/Nudity 1
Fox News 06/03/2006  Fox News Due impartiality 1
Frank Skinner Show 18/11/2005 ITV2 Offence 1
Frank Skinner Show 21/11/2005 ITV2 Offence 2
Front Row 20/02/2006 BBC Radio 4  Offensive language 1
Quiz Night Live 01/02/2006 FTN Competitions 1
Holly and Stephen's Saturday
Showdown 25/02/2006 ITV1 Undue prominence 1
Holly and Stephen's Saturday
Showdown 11/03/2006  ITV1 Violence 1
Hollyoaks 02/03/2006  Channel 4 Generally Accepted Standards 3
How It's Made 12/02/2006 Discovery Inaccuracy/Misleading 1
lain Lee 24/02/2006  LBC97.3 Other 1
lain Lee 27/02/2006 LBC97.3 Inaccuracy/Misleading 1
IFISH 12/02/2006 Discovery Violence 1
It'll Be Alright on the Night 19 31/12/2005 ITV1 Language 1
ITV News 25/02/2006 ITV1 Due impartiality 1
ITV News 02/03/2006 ITV1 Inaccuracy/Misleading 1
ITV News 07/03/2006 ITV1 Due impartiality 1

BBC Radio
John Turner 09/01/2006 Bristol Due impartiality 1
Ken Bruce 24/02/2006 BBC Radio 2  Offensive language 1
Kevin King Breakfast 24/02/2006  Capital Gold Dangerous behaviour 1
Keyl03FM 08/02/2006 KEY103 Competitions 1
Kill or Cure? 08/12/2005  Channel 4 Offence 1
Kiss FM 01/03/2006 Kiss 100FM Competitions 1
Life on Mars 30/01/2006 BBC1 Sex/Nudity 1
Little Britain 27/02/2006 BBC3 Generally Accepted Standards 1
Little Monsters 10/12/2005  Sky Travel Violence 1
Live Now Pay Later 07/03/2006  Channel 4 Sex/Nudity 2
Loose Women 08/03/2006 ITV1 Inaccuracy/Misleading 3
Love Lies Bleeding 27/02/2006 ITV1 Violence 1

Crime

Martin & Su 23/02/2006  Essex FM Incitement/Encouragement 1
Monk 24/02/2006 BBC1 Offensive language 1
Monk 22/02/2006 BBC1 Offensive language 1

17




Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

More4 06/01/2006  More4 Impartiality 1
Morning Glory 26/01/2006  Channel 4 Other 1
Most Haunted 23/01/2006  Living Other 1
Most Haunted 25/01/2006 Living Misleading 1
Newsnight 01/03/2006 BBC2 U18s in Programmes 1
NME Awards 2006 24/02/2006  Channel 4 Generally Accepted Standards 1
No Angels 07/03/2006  Channel 4 Dangerous behaviour 1
Offside 13/02/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1
On the Fiddle 20/02/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1

Paramount

Comedy
Paramount Comedy Channel 20/12/2005 Channel Sex/Nudity 1
Playboy One 24/02/2006  Playboy Sex/Nudity 1
Porn Week 26/02/2006 Bravo Sex/Nudity 1
Pure T4 11/03/2006  Channel 4 Inaccuracy/Misleading 2
Richard and Judy 31/01/2006  Channel 4 Advertising 1
Richard and Judy 28/02/2006  Channel 4 Offensive language 2
Richard and Judy 02/03/2006  Channel 4 Dangerous behaviour 1
Richard and Judy 03/03/2006  Channel 4 Sex/Nudity 1

Radio City
Rick Houghton 06/02/2006  96.7 Offensive language 1

Crime

Rude Britannia 24/02/2006  Channel 4 Incitement/Encouragement 1

TCM —

Turner

Classic
Scarface 13/10/2005 Movies Scheduling 1

Men &
Scratchin' 23/02/2006 Motors Offensive language 1
Shameless 28/02/2006  Channel 4 Sex/Nudity 1
Sky Sports 22/02/2006  Sky Sports Generally Accepted Standards 1
Sky Sports 06/03/2006  Sky Sports Offensive language 1
Spa of Embarrassing lllnesses 06/02/2006  UKTV Style Generally Accepted Standards 1
Steve Allen Show 22/12/2005 LBC97.3 Religious Offence 1
Tarranton TV 22/02/2006 ITV1 Sex/Nudity 1
The Apprentice 01/03/2006 BBC2 U18s in Programmes 1
The Apprentice 07/03/2006 BBC2 Generally Accepted Standards 1

Crime

The Archers 19/02/2006 BBC Radio 4  Incitement/Encouragement 2
The Chris Moyles Show 07/02/2006 BBC Radio1 Generally Accepted Standards 1
The Gift 06/03/2006 E4 Sex/Nudity 1
The KNTV Show 27/02/2006  Channel 4 Offensive language 1
The Money Programme 10/03/2006 BBC2 Due impartiality 1
The South Bank Show 12/02/2006 ITV1 Sponsorship 1
The Tube 10/03/2006  Sky Three Offensive language 1
The World's Biggest Penis 04/01/2006  Channel 4 Sex/Nudity 1
This Morning 23/02/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1
Three Minute Wonder 08/03/2006  Channel 4 Scheduling 1
Titty Bang Bang 08/02/2006 BBC3 Generally Accepted Standards 1
Titty Bang Bang 18/02/2006 BBC3 Generally Accepted Standards 2
Food Uncut 20/02/2006  UKTV Food Generally Accepted Standards 1
Virgin Breakfast Show 24/02/2006  Virgin Radio Sex/Nudity 1
Weather 13/03/2006  Sky News Inaccuracy/Misleading 1

18




Ofcom broadcast bulletin 57
3 April 2006

What Not to Wear 11/01/2006 BBC1 Language 1
What's Really in Your Christmas

Dinner? 19/12/2005 Channel 4 Impartiality 1
Who Wants to be a Millionaire 13/03/2006 ITV1 Competitions 1
Wild At Heart 29/01/2006 ITV1 Violence 2
Wild At Heart 05/02/2006 ITV1 Animal welfare 1
You Are What You Eat 07/03/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1

19




