
1 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Ofcom Broadcast and 
On Demand Bulletin 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Issue number 314 
10 October 2016 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

2 

Contents 
 
Introduction 3 
 

Broadcast Standards cases 
 
In Breach 
 
Red Rock 
BBC 1, 20 July 2016, 13:45       5 
 

Broadcast Licence Conditions cases 
 
In Breach 
 
Broadcasting licensees’ late and non- payment of licence fees 
Various licensees        10 
 
Production of recordings 
DM News Plus, 20 May 2016, 02:10       15 
 
Retention and production of recordings 
Ramadhan Radio 87.7 MHz (Bristol), 7 to 16 June 2016   17 
 
Providing a service in accordance with ‘Key Commitments’ 
Youthcomm Radio (Worcester), 26 to 28 May 2016 19 
 

Broadcast Fairness and Privacy cases 
 

Not Upheld 
 
Complaint by Mr Toaha Qureshi  
The Deobandis (Part 2), BBC Radio 4, 12 April 2016 22 
 

Tables of cases 
 
Complaints assessed, not investigated 34 
 
Complaints outside of remit 41 
 
Investigations List 43 

 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

3 

Introduction 
 
Under the Communications Act 2003 (“the Act”), Ofcom has a duty to set standards 
for broadcast content as appear to it best calculated to secure the standards 
objectives1. Ofcom also has a duty to secure that every provider of a notifiable On 
Demand Programme Services (“ODPS”) complies with certain standards 
requirements as set out in the Act2. Ofcom must include these standards in a code, 
codes or rules. These are listed below. 
 
The Broadcast and On Demand Bulletin reports on the outcome of investigations into 
alleged breaches of those Ofcom codes and rules below, as well as licence 
conditions with which broadcasters regulated by Ofcom are required to comply. We 
also report on the outcome of ODPS sanctions referrals made by the ASA on the 
basis of their rules and guidance for advertising content on ODPS. These Codes, 
rules and guidance documents include:  
 

a) Ofcom’s Broadcasting Code (“the Code”) for content broadcast on television and 
radio services. 

 
b) the Code on the Scheduling of Television Advertising (“COSTA”) which contains 

rules on how much advertising and teleshopping may be scheduled in television 
programmes, how many breaks are allowed and when they may be taken. 

 

c) certain sections of the BCAP Code: the UK Code of Broadcast Advertising, which 
relate to those areas of the BCAP Code for which Ofcom retains regulatory 
responsibility for on television and radio services. These include: 

 

 the prohibition on ‘political’ advertising; 

 sponsorship and product placement on television (see Rules 9.13, 9.16 and 
9.17 of the Code) and all commercial communications in radio programming 
(see Rules 10.6 to 10.8 of the Code);  

 ‘participation TV’ advertising. This includes long-form advertising predicated 
on premium rate telephone services – most notably chat (including ‘adult’ 
chat), ‘psychic’ readings and dedicated quiz TV (Call TV quiz services). 
Ofcom is also responsible for regulating gambling, dating and ‘message 
board’ material where these are broadcast as advertising3.  

  
d) other licence conditions which broadcasters must comply with, such as 

requirements to pay fees and submit information which enables Ofcom to carry 
out its statutory duties. Further information can be found on Ofcom’s website for 
television and radio licences.  

 
e) Ofcom’s Statutory Rules and Non-Binding Guidance for Providers of On-

Demand Programme Services for editorial content on ODPS. Ofcom considers 
sanctions in relation to advertising content on ODPS on referral by the 
Advertising Standards Authority (“ASA”), the co-regulator of ODPS for 
advertising or may do so as a concurrent regulator.  

 
Other codes and requirements may also apply to broadcasters, depending on their 
circumstances. These include the Code on Television Access Services (which sets 
out how much subtitling, signing and audio description relevant licensees must 

                                            
1 The relevant legislation is set out in detail in Annex 1 of the Code. 
 
2 The relevant legislation can be found at Part 4A of the Act. 
 
3 BCAP and ASA continue to regulate conventional teleshopping content and spot advertising 
for these types of services where it is permitted. Ofcom remains responsible for statutory 
sanctions in all advertising cases. 

http://stakeholders.ofcom.org.uk/broadcasting/broadcast-codes/broadcast-code/
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0014/32162/costa-april-2016.pdf
https://www.cap.org.uk/Advertising-Codes/Broadcast.aspx
http://licensing.ofcom.org.uk/tv-broadcast-licences/
http://licensing.ofcom.org.uk/radio-broadcast-licensing/
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0022/54922/rules_and_guidance.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0022/54922/rules_and_guidance.pdf
http://stakeholders.ofcom.org.uk/broadcasting/broadcast-codes/


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 4 

provide), the Code on Electronic Programme Guides, the Code on Listed Events, and 
the Cross Promotion Code.  
 

It is Ofcom’s policy to describe fully the content in television, radio and on 
demand content. Some of the language and descriptions used in Ofcom’s 
Broadcast and On Demand Bulletin may therefore cause offence. 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 5 

Broadcast Standards cases 
 

In Breach 
 

Red Rock 
BBC 1, 20 July 2016, 13:45 
 

 
Introduction 
 
A complainant alerted Ofcom to scenes of violence, which the complainant did not 
consider appropriate for early afternoon broadcast, in the drama Red Rock.  
 
Red Rock is a police drama series set in a fictional seaside town near Dublin, based 
around the activities at the local police station. Each episode lasts approximately 40 
minutes.  
 
At the start of this episode there was a brief summary of the plot so far. This included 
clips making clear there was tension between two characters, Sergeant Brian 
McGonigle and police officer Sharon Cleere. This was because Sharon had evidence 
suggesting that Brian was having an affair with a 15-year-old girl, Rachel. There had 
been a confrontation between the two as a result with the Sergeant saying: “I’m 
warning you. You start spreading those lies about me and I swear you’ll regret it”. 
 
As the episode developed there were scenes in which: Sharon Cleere confronted 
Rachel about the affair; Rachel told Brian about her meeting with Sharon, which 
ended with Brian commenting: “She [Sharon] won’t be telling anyone anything, 
believe me”; Brian met a thug by the dockside and told him that he had “[g]ot a little 
job” for him; Brian arranged to go on patrol one night with Sharon in a police car soon 
afterwards; it was made clear that Sharon was uneasy about this arrangement; and, 
while on patrol they received an emergency call saying that there had been a break-
in at a warehouse. 
 
About 30 minutes into the episode, Brian and Sharon were shown arriving in the dark 
at the warehouse to find a white van with the rear doors still open, suggesting the 
intruders were still in the warehouse. Brian ran ahead into the warehouse, leaving 
Sharon to call for assistance. Accompanied by menacing music, the female police 
officer crept into the warehouse, calling out for her colleague. Brian was shown 
whistling nonchalantly, leading Sharon further in to the building. Suddenly Sharon 
was blocked by a large, menacing man. She told him to “put your hands up where I 
can see them” but another man was shown approaching her from behind. Appearing 
scared and distressed, the female police officer again shouted out for help. 
 
A third man appeared, and the three men were shown circling the female police 
officer in a menacing way. Two of the men were shown facing her and as she turned 
around, the third man behind her punched her violently in the face, causing her to fall 
on the ground. Close up shots were then shown of the faces and shoulders of the 
three assailants as they beat and kicked Sharon severely, and of Brian as he listened 
to the thuds, groans and screams of the attack. No footage of the assault itself was 
shown (for example blows or kicks landing on Sharon) but it appeared from the 
sound track that the assailants punched or kicked the female police office at least 12 
times. The attack on Sharon lasted about 17 seconds, from the moment of the first 
punch until the violence ended.  
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 6 

The female police officer was depicted lying unconscious on the ground. Brian 
appeared and approached Sharon to touch her hand with his shoe as if to check that 
she was indeed unconscious. A close up shot of her bruised face showed blood 
trickling from her nose, and of her bloodied hand twitching repeatedly. Her three 
attackers and the male police officer walked away to another part of the warehouse, 
leaving her lying unconscious. 
  
Brian handed money to the three men in payment for the attack and said to one of 
the assailants “Just do it”. The attacker punched Brian on the side of the face (clearly 
to make it appear that Brian had also been assaulted). Brian staggered, spat, and 
then asked the man to punch him again to make his injuries seem more convincing, 
and he did so, but more powerfully. The attackers departed and Brian called police 
colleagues for emergency assistance. The sequence from the moment when Sharon 
was first confronted by an assailant until Brian called for back-up assistance was 
about one minute in duration.  
 
In later scenes in the same episode, Sharon was shown: being carried by 
paramedics on a gurney at the hospital, still unconscious and wearing a neck brace; 
intermittently conscious and barely able to speak in intensive care in hospital after 
surgery, being told by colleagues that her life may have been saved at the 
warehouse because of Brian’s intervention; and, in a slightly menacing scene, being 
visited alone out of visiting hours by Brian. In another scene, police colleagues are 
informed that Sharon suffered concussion, broken ribs, a collapsed lung, and 
bruising as a result of the attack. 
 
Ofcom considered this material raised issues warranting investigation under Rules 
1.3 and 1.11 of the Code, which state: 
 
Rule 1.3: “Children must also be protected by appropriate scheduling from 

material that is unsuitable for them”. 
 
Rule 1.11: “Violence, its after-effects and descriptions of violence, whether verbal 

or physical, must be appropriately limited in programmes broadcast 
before the watershed (in the case of television) or when children are 
particularly likely to be listening (in the case of radio) and must also be 
justified by the context”. 

 
We therefore sought comments from the Licensee as to how the material complied 
with these rules. 
 
Response 
 
The BBC said that the violent scenes were “appropriately edited and editorially 
justified” and that they would have been within audience expectations for this 
timeslot. It said that “viewers were made sufficiently aware of the impending violence 
to act to prevent any children in their care from seeing the attack itself”. 
 
The broadcaster said that the storylines in Red Rock are “adult in nature and not 
designed to appeal to children”. It said that the drama series Doctors was previously 
broadcast in the same timeslot for a long time and had “built a reputation for tackling 
difficult themes and serious social issues”. The BBC said that the series was 
preceded by the lunchtime news and was “unlikely” to have attracted younger 
viewers. It said that “although the school summer holidays had begun in some parts 
of the UK, adults watching with children were likely to have been aware that this was 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 7 

traditionally a slot for adult drama and would have made their viewing decisions 
accordingly”. 
 
The BBC said that the storyline for this episode had been building from the previous 
episode and there were several indications in the plot and dialogue and in the lead-
up to the attack that Sergeant McGonigle intended to harm Sharon Cleere. It said 
that the female police officer was “plainly uneasy at being instructed to go out in the 
car with the male police officer, and a sense of menace developed as they entered 
the warehouse where the attack took place, heightened by the accompanying music”. 
It said that “[i]t became clear at this point that the female police officer had been lured 
to the warehouse by the male police officer and was in serious danger”. 
 
The broadcaster said that the shot of the first assailant punching Sharon was brief 
and “filmed in a highly stylised manner and dimly lit”. It said that it was the only shot 
showing contact with the female police officer’s body throughout the attack, “other 
images of her being kicked having been edited by the BBC from the version 
supplied”. It added that “the scenes of her lying unconscious after the attack served 
to illustrate the severity of it”. The broadcaster said the images of the victim’s face 
after the attack were not unduly graphic and the violence mitigated by the dim 
lighting. It added that the “twitching of her hand served to reassure viewers that she 
had survived the attack” and that “the subsequent scene confirmed that she would 
survive her injuries”. It also said that these scenes, along with the scenes of the 
punches that Sergeant McGonigle exhorted the attackers to inflict on him, were 
editorially important to illustrate his character and “the lengths he was prepared to go 
to in silencing the female police officer”.  
 
Decision 
 
Under the Communications Act 2003, Ofcom has a statutory duty to set standards for 
broadcast content as appear to it best calculated to secure the standards objectives, 
one of which is that: “persons under the age of eighteen are protected”. This 
objective is reflected in Section One of the Code. In applying the Code, Ofcom must 
have regard to the right to freedom of expression of the broadcaster and the 
audience. 
 
Rule 1.11  
 
Rule 1.11 states that violence must be appropriately limited in programmes 
broadcast before the watershed and must also be justified by the context.  
 
We first assessed whether the level and nature of the violence was appropriately 
limited. We took account of Ofcom’s 2014 research on Audience Attitudes towards 
Violent Content on Television1. This research indicated that viewers took various 
factors into account when evaluating the acceptability of violence on television. In 
summary, before the watershed audiences were less willing to accept: violence in 
general and wished it to be less extreme; violence against more vulnerable 
individuals; and, the infliction of physical harm, especially when lengthy2. 
 
We noted that the episode included a sequence in which an unarmed female police 
officer was violently attacked by three men in an empty warehouse at night. The 
impact of the violence was heightened by: after the two police officers arrived at the 

                                            
1 https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0024/54933/violence_on_tv_report.pdf 
 
2 Summarised on pages 3 to 6 of the report. 

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0024/54933/violence_on_tv_report.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 8 

warehouse, the tone of threat and menace during the build up to the first punch; the 
menacing music leading up to the assault by three men; the violence of the first 
punch (seen by viewers, although not the point of impact); the thuds, groans and 
screams of the vicious attack making clear that Sharon was overwhelmed and 
punched and kicked at least a dozen times in total; and, the total length of the attack 
on the female police officer (over 17 seconds from the moment of the first punch). 
This scene was then followed by shots of the unconscious police officer, both in wide 
shot and close up, showing her bruised and bloodied face, and her hand twitching 
uncontrollably. This was followed almost immediately by Brian being punched 
violently twice to the head.  
 
We acknowledged that the violence of these scenes was limited by various factors. 
The first punch to hit the female police officer for example was shown in a shot so 
brief (and dimly lit) that the moment of impact would not have been clear to viewers. 
No other images of Sharon were featured showing her being punched or kicked. 
Instead shots were featured of the faces and upper bodies of the assailants and the 
Sergeant listening to the sounds of the assault while it took place. We did not 
consider however that on balance these measures sufficiently reduced the violence 
of this sequence overall so that it was appropriately limited before the watershed.  
 
We next considered whether the violence was justified by the context. Contextual 
factors include: the editorial content of the programme; the time of broadcast; the 
service; the likely size and composition of the audience; and, the likely expectations 
of the audience. The editorial content was described above. Ofcom noted that the 
series was first shown on TV3 in the Republic of Ireland in 2015, but then had been 
scheduled at 20:30. As confirmed by the BBC, the broadcaster made various edits to 
the sequence of violence with the intention of making it suitable for broadcast on 
BBC 1 at lunchtime. In Ofcom’s opinion however the tone of the programme 
remained quite dark and adult in parts.  
 
We noted the Licensee’s argument that the shot of the female police officer’s 
twitching hand in the scene immediately following the attack “served to reassure 
viewers that she had survived the attack”. We disagreed. Although it is possible that 
some viewers would have taken that view, Ofcom considered that other viewers may 
well have interpreted the spasms of the female police officer as a disturbing sign of 
the consequences of the severity of the attack. The following scene at the hospital 
revealed that the female officer was in surgery, a sign that her injuries were very 
serious and potentially life threatening. It was only in later scenes that it became 
clear that Sharon, although she had suffered some quite severe injuries and was in 
intensive care, was likely to recover fully. 
 
We took into account that this episode was shown on BBC 1, the BBC’s main and 
most popular public service television channel, in Red Rock’s regular scheduled slot 
of weekdays in the early afternoon. As the BBC pointed out, this slot had previously 
been filled by the drama series, Doctors, aimed at a primarily adult audience. Ofcom 
considered that Red Rock, which concerned the activities of a police station in a 
fictional town in Ireland, would also appeal primarily to an adult audience. The child 
audience for this particular episode was low (7,434 children or 0.7% out of a total 
audience of 1.06 million). It was preceded by the lunchtime news, which would have 
been unlikely to attract children. However, we also noted that this content was 
broadcast on 20 July 2016, i.e. at a time when a number of (but not yet all) children in 
the United Kingdom were already on school summer holidays. The material was 
therefore shown at a time and on a date when it was likely that a number of children 
could be in the audience.  
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 9 

Ofcom noted that the programme was not preceded by a warning. On the other hand, 
the growing tension between Brian and Sharon, and Brian’s plans to take some form 
of action to silence Sharon, helped in our view to prepare parents or carers for 
content which had the potential to cause distress to any younger viewers. However, 
this signalling may not necessarily have mitigated the risk to young viewers watching 
unsupervised.  
 
Given all of the above, we considered that the audience for this programme shown 
on BBC 1 at lunchtime when a number of children had already started their school 
holidays would not have expected such a lengthy depiction of violence, particularly in 
the form of a woman being viciously attacked by three men. In Ofcom’s view 
therefore, the violence was not justified by the context.  
 
We acknowledged that exactly how much violent material to edit out of, or changes to 
make to, a programme like Red Rock to make it suitable to showing at lunchtime is a 
matter of editorial judgement. Nonetheless, our Decision was that on balance the 
violence in this episode was in breach of Rule 1.11. 
 
Rule 1.3  
 
Rule 1.3 states that broadcast material which is unsuitable for children must be 
appropriately scheduled.  
 
We first considered whether the programme contained material which was unsuitable 
for children. We set out above under Rule 1.11 why this violent content was not 
appropriately limited in this pre-watershed programme, and for broadly the same 
reasons Ofcom considered it was unsuitable for children. In summary: at the end of a 
menacing build up, a sequence depicted a very violent attack by three men on 
Sharon followed by Brian being punched twice in the face; this whole sequence 
lasted around one minute, with the attack on Sharon having a duration of 17 
seconds; and although some measures were taken to limit the violence in terms of 
editing, this sequence depicted the assault on the female police officer in particular in 
a powerful, realistic and shocking way which could have been distressing for younger 
viewers.  
 
Ofcom went on to assess whether the content was appropriately scheduled. For 
many of the same reasons we were of the view under Rule 1.11 that this material 
was not justified by the context (see above), we also considered it was not 
appropriately scheduled. In particular, despite the various edits and changes made 
by the BBC, the sequence of violence shown about 30 minutes into the episode, 
remained quite lengthy, and dark, powerful and potentially distressing in nature. Also, 
although the programme was aimed at and did attract a largely adult audience, it was 
shown on a date when a number of children in the United Kingdom were already on 
school summer holidays. The material was therefore shown at a time and on a date 
when it was likely that a number of children could be in the audience. Given all of the 
above, we considered the violence would not have been consistent with the likely 
expectations of the audience for BBC 1 at this time and on this day, and this material 
was not appropriately scheduled. 
 
As a result, our Decision was that the broadcast was also on balance in breach of 
Rule 1.3. 
 
Breaches of Rules 1.3 and 1.11 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

10 

Broadcast Licence Conditions cases 
 

Broadcasting licensees’ late and non- payment of licence 
fees1 
 

 
Ofcom is partly funded by the broadcast licence fees it charges television and radio 
licensees. Ofcom has a statutory duty to ensure that the fees paid by licensees meet 
the cost of Ofcom’s regulation of broadcasting. The approach Ofcom takes to 
determining licensees’ fees is set out in the Statement of Charging Principles2. Detail 
on the fees and charges payable by licensees is set out in Ofcom's Tariff Tables3. 
 
The payment of a licence fee is a requirement of a broadcasting licence4. Failure by 
a licensee to pay its licence fee when required represents a significant and 
fundamental breach of a broadcast licence, as it means that Ofcom may be unable 
properly to carry out its regulatory duties. 
 
In Breach 
 
The following radio licensees failed to pay their annual licence fees in accordance 
with the required payment date. These licensees have therefore been found in 
breach of Condition 3(2) of their broadcast licences. 
 
The outstanding payments have now been received by Ofcom. Ofcom will not be 
taking any further regulatory action in these cases. 
 

Licensee  Service Name Licence Number 

Ambur Community Radio Ltd  Ambur Radio DP101116BA 

Rinse FM  Rinse FM DP101096BA 

Somer Valley Community Radio Ltd  Somer Valley FM DP101092BA 

Spice Project Ltd  Spice FM CR000142BA 

Starpoint Radio Ltd  Starpoint Radio DP101121BA 

 
Breaches of Licence Condition 3(2) in Part 2 of the Schedule of the relevant 
licences 
 
In the specific circumstances of the following case, the late payment of the fee was 
considered by Ofcom to amount to a serious licence breach. Ofcom is therefore 
putting this licensee on notice that the breach is being considered for the 
imposition of a statutory sanction, which may include a financial penalty 
and/or licence revocation. 
 

Licensee  Service Name Licence Number 

Asian Sound Radio Ltd  Asian Sound Radio AL000183BA 

                                            
1 This Finding was amended after publication to correct a factual inaccuracy. 
 
2  https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0019/51058/charging_principles.pdf  
 
3 https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0034/57976/tariff-tables-2016-17.pdf 
 
4 As set out in Licence Condition 3 for radio licensees and Licence Condition 4 for television 
licensees. 

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0019/51058/charging_principles.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 11 

Breaches of Licence Condition 3(2) in Part 2 of the Schedule of the relevant 
licences 
 
 
In the specific circumstances of the following case, the payment is still outstanding 
and the non-payment of the fee was considered by Ofcom to amount to a serious 
licence breach. Ofcom is therefore putting this licensee on notice that the 
breach is being considered for the imposition of a statutory sanction, which 
may include a financial penalty and/or licence revocation. 
 
 

Licensee  Service Name Licence Number 

The Hub Media CIC  The Hub CR000252BA 

 
Breaches of Licence Conditions 3(1) and 3(2) in Part 2 of the Schedule of the 
relevant licences 
 
The following television licensees failed to pay their annual licence fees in 
accordance with the required payment date. These licensees have therefore been 
found in breach of Condition 4(2) of their broadcast licences. 
 
The outstanding payments have now been received by Ofcom. Ofcom will not be 
taking any further regulatory action in these cases. 
 

Licensee Name Service Name Licence Number 

201 Television Limited  Wellbeing Network TLCS001061BA 

201 Television Limited  Wellbeing Network 
(Polish language feed) 

TLCS100739BA 

AETN UK  Lifetime (+1) (HD) TLCS000379BA 

AETN UK  History Channel Africa TLCS000691BA 

AETN UK  H2 TLCS001010BA 

AETN UK  History Channel (HD) TLCS001011BA 

AETN UK  History Channel Europe 
HD (The) 

TLCS001233BA 

AETN UK  Crime & Investigation 
Network (HD) 

TLCS001334BA 

AETN UK  Crime & Investigation 
Network Europe 

TLCS001372BA 

AETN UK  CI Polsat TLCS001705BA 

AETN UK  History (Croatia) TLCS001716BA 

AETN UK  History HD (Turkey) TLCS001717BA 

AETN UK  History (Romanian) TLCS001722BA 

AETN UK  CI (Africa) TLCS001733BA 

AETN UK  History (Middle East) TLCS001734BA 

AETN UK  History (Polish feed) (HD) TLCS100077BA 

AETN UK  History (HD) 
(Netherlands feed) 

TLCS100220BA 

AETN UK  H2 (HD) (Europe and 
Middle East) 

TLCS100636BA 

AETN UK  Lifetime (Poland) TLCS100732BA 

Almadaria Satellite Channel 
Ltd (formerly Alforat Satellite 

 Almadaria  TLCS100560BA 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 12 

Licensee Name Service Name Licence Number 

Channel Limited) 

Asia Media Global Limited  Athavan TV TLCS100516BA 

Axn Europe Limited  AXN (Central Europe) TLCS000653BA 

Axn Europe Limited  Viasat 6 TLCS000837BA 

Axn Europe Limited  AXN Black (Central 
Europe) 
 

TLCS001051BA 

Axn Europe Limited  AXN White (Central 
Europe) 

TLCS001052BA 

Axn Europe Limited  Viasat 3 (Hungary) TLCS001368BA 

Axn Europe Limited  AXN (Adria) TLCS001417BA 

Axn Europe Limited  AXN White (Poland) TLCS001509BA 

Axn Europe Limited  AXN Black (Poland) TLCS001511BA 

Axn Europe Limited  AXN/AXN HD (Poland) TLCS001512BA 

Axn Europe Limited  AXN (HD) (Romania) TLCS001515BA 

Axn Europe Limited  AXN (Czech Republic) TLCS001516BA 

Axn Europe Limited  AXN (Bulgaria) TLCS001517BA 

Axn Europe Limited  AXN Spin (Central 
Europe) 

TLCS001528BA 

Axn Europe Limited  AXN SPIN (Romanian) TLCS001724BA 

Bangla TV (UK) Limited  Bangla TV TLCS000415BA 

Best Direct (International) 
Limited 

 Best Direct TLCS001373BA 

BFTV Limited  BFTV TLCS001085BA 

Bol TV Ltd (fomerly Rapid TV 
Network Ltd) 

 Baby First TV TLCS100721BA 

CEE Broadcasting Limited  FEM3 TLCS000748BA 

CEE Broadcasting Limited  SPILLER TV TLCS001678BA 

Daar Communications (UK) 
Ltd 

 AIT Movistar TLCS001209BA 

Decland Limited  Drive In Movie Channel TLCS101125BA 

Fadak Media Broadcasts  Fadak Media Broadcasts TLCS001490BA 

G Next Media UK Limited  PTC Punjabi TLCS001082BA 

Global Tamil Vision Ltd  Global Tamil Vision TLCS001281BA 

Gong Media Limited  Gong Max TLCS001097BA 

Gong Media Limited  Gong TLCS001754BA 

Greener Technology Limited  BEN TV TLCS001094BA 

H&C TV Limited  Horse & Country TV TLCS000929BA 

H&C TV Limited  Horse & Country TV 
(Netherlands) 

TLCS001669BA 

H&C TV Limited  Horse and Country TV 
(Swedish feed) 

TLCS100177BA 

H&C TV Limited  Horse & Country TV 
(German feed) 

TLCS101203BA 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 13 

Licensee Name Service Name Licence Number 

Immediate Media TV Limited  Jewellery Maker DTPS101135BA 

Immediate Media TV Limited  Jewellery Maker TLCS001450BA 

Kashmir Broadcasting 
Corporation Ltd 

 KBC TLCS000544BA 

Lebara Media Services Limited  Lebara Play Electronic 
Programme Guide 

TLCS100871BA 

Magine UK Ltd  Magine TV TLCS100910BA 

MGM Channel Poland Limited  MGM HD TLCS001138BA 

Middlesex Broadcasting 
Corporation Limited 

 MATV(Punjabi) TLCS000384BA 

Middlesex Broadcasting 
Corporation Limited 

 MATV Music TLCS000385BA 

MUTV Limited  MUTV TLCS000250BA 

SPTI Networks Eastern 
Europe (UK) Limited 

 Sony Entertainment 
Television (Baltics) 

TLCS001460BA 

SPTI Networks Eastern 
Europe (UK) Limited 

 Sony Turbo (Baltics) TLCS001725BA 

SPTI Networks Eastern 
Europe (UK) Limited 

 Sony Entertainment 
Television (HD) (Baltics) 

TLCS100170BA 

SPTI Networks Eastern 
Europe (UK) Limited 

 Sony Turbo (EE) TLCS100171BA 

SPTI Networks Eastern 
Europe (UK) Limited 

 Sony Sci-Fi (Baltics) TLCS100172BA 

Stingray Digital International 
Limited 

 Stingrary Music TLCS001529BA 

Stingray Digital International 
Limited 

 Stingray Lite TV TLCS100800BA 

Stingray Digital International 
Limited 

 Stingray Ambiance TLCS101344BA 

TalkTalk Group Limited  TalkTalk Player EPG TLCS001743BA 

The Craft Channel Limited  The Craft Channel TLCS101251BA 

TV Enterprises Limited  NTAI TLCS000743BA 

Versus Media Ltd  Levant TV TLCS001670BA 

 

Breaches of Licence Condition 4(2) in Part 2 of the Schedule of the relevant 
licences 
 
In the specific circumstances of the following cases, the late payment of the fee was 
considered by Ofcom to amount to a serious licence breach. Ofcom is therefore 
putting this licensee on notice that the breaches are being considered for the 
imposition of a statutory sanction, which may include a financial penalty 
and/or licence revocation. 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 14 

Licensee  Service Name Licence Number 

KM TV Limited  Club Max TLCS001078BA 

KM TV Limited  Yesil Vadi TLCS001354BA 

KM TV Limited  Arabesk Melodi TLCS001356BA 

KM TV Limited  Can TV TLCS001533BA 

KM TV Limited  Full Action TLCS001534BA 

KM TV Limited  Top Pop TLCS001535BA 

KM TV Limited  Tosun TV TLCS001536BA 

KM TV Limited  The Box TLCS001598BA 

KM TV Limited  Cinemax TLCS100747BA 

KM TV Limited  Plus Life TLCS100748BA 

KM TV Limited  Tarz Moda TLCS100749BA 

 
Breaches of Licence Conditions 4(2) in Part 2 of the Schedule of the relevant 
licences 
 
In the specific circumstances of the following cases, the payment is still outstanding 
and the non-payment of the fee was considered by Ofcom to amount to a serious 
licence breach. Ofcom is therefore putting these licensees on notice that the 
breaches are being considered for the imposition of a statutory sanction, 
which may include a financial penalty and/or licence revocation. 
 

Licensee  Service Name Licence Number 

DM Global Media Limited  DM News Plus TLCS100193BA 

Property TV Broadcasting Limited  Property TV TLCS100677BA 

 
Breaches of Licence Conditions 4(1) and 4(2) in Part 2 of the Schedule of the 
relevant licences 

 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

15 

In Breach 
 

Production of recordings 
DM News Plus, 20 May 2016, 02:10  
 

 
Introduction 
 
DM News Plus is a satellite television service primarily aimed at the Asian community 
in the UK. The licence for DM News Plus is held by DM Global Media Limited (“the 
Licensee”). 
 
Ofcom received a complaint about potentially misleading content broadcast on DM 
News Plus on 20 May 2016. Ofcom therefore requested a recording of the 
programme from the Licensee to assess the content. A considerable period of time 
elapsed before the Licensee provided a recording of the programme to Ofcom. 
 
Ofcom considered this matter raised issues warranting investigation under Licence 
Condition 11(2)(b) of the Licensee’s Television Licensable Content Service (“TLCS”) 
licence, which states that: 

 
“11(2) ...the Licensee shall: 

 
(b) at the request of Ofcom forthwith produce to Ofcom any such 

recording for examination or reproduction...”. 
 

We therefore asked the Licensee how it complied with Licence Condition 11(2)(b) in 
this case. 
 
Response 
 
The Licensee did not respond to Ofcom’s request for comments. 
 
Decision 
 
Under the Communications Act 2003, Ofcom has a duty to ensure that in each 
broadcaster’s licence there are conditions requiring the licensee to retain recordings 
of each programme broadcast, in a specified form and for a specific period after 
broadcast, and to comply with any request to produce such recordings issued by 
Ofcom. These obligations are reflected in Condition 11 of TLCS licences as set out 
above. 
 
Licence Condition 11(2)(b) requires the licensee to produce recordings to Ofcom 
forthwith upon request. Breaches of Licence Condition 11(2)(b) are significant 
because they impede Ofcom’s ability to assess whether a particular broadcast raises 
potential issues under the relevant codes. This affects Ofcom’s ability to carry out its 
statutory duties in regulating broadcast content.  
 
In this case, a considerable amount of time had elapsed after the deadline specified 
by Ofcom before the Licensee provided the recording to Ofcom. We also noted that 
the Licensee provided no explanation for the delay. Because the Licensee did not 
provide the requested recording “forthwith”, it breached Licence Condition 11(2)(b) in 
this case.  



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 16 

On 23 March 2016, Ofcom imposed a financial penalty of £25,000 on the Licensee 
for ten successive breaches of its Licence Conditions regarding the production of 
recordings.1 We are therefore concerned that a subsequent breach of Licence 
Condition 11(2)(b) has occurred.  
 
Ofcom was concerned that the Licensee breached this condition of its licence so 
soon after the imposition of the statutory sanction. Ofcom will therefore actively 
monitor the Licensee’s compliance arrangements in this area and may consider 
taking further regulatory action if there are further breaches. 
 
Breach of Licence Condition 11(2)(b) 

                                            
1 https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0027/65358/dm-global-230316.pdf  

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0027/65358/dm-global-230316.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

17 

In Breach 
 

Retention and production of recordings 
Ramadhan Radio 87.7 MHz (Bristol), 7 to 16 June 2016 
 

 
Introduction  
 
Ramadhan Radio 87.7 MHz was a radio station that operated under a Short Term 
Restricted Service Licence (“S-RSL”) in the Bristol area during the period 7 June to 5 
July 2016. The licence for the service was held by an individual (“the Licensee”).  
 
Ofcom received a complaint about a programme broadcast at 07:30 on 8 June 2016. 
The complainant was concerned by a story told about a man killing a woman who 
rejected his marriage proposal, which they felt was offensive.  
 
Ofcom therefore requested a recording of the programme from the Licensee to 
assess the complaint. 
 
In response to Ofcom’s request for a recording, the Licensee explained that after 
retrieving the “exact files which were requested…we were disturbed to find that the 
files were blank”. It added that it “immediately checked [our] system and rectified an 
error which had caused this”. The Licensee did not produce a recording of the 
material to Ofcom for assessment.  
 
Ofcom considered that the failure to provide a recording warranted investigation 
under Conditions 8(1) and 8(2)(a) and (b) of the Licensee’s S-RSL which state: 
 

“8(1) The Licensee shall adopt procedures acceptable to Ofcom for the 
retention and production of recordings of any programme which is the 
subject of a Standards Complaint…” 

 
“8(2) In particular, the Licensee shall: 
 

(a) make and retain, for a period of 42 days from the date of its inclusion 
therein, a recording of every programme included in the Licensed 
Service together with regular time reference checks; and  

 
(b) at the request of Ofcom forthwith produce to Ofcom any such 

recording for examination or reproduction.” 
 
We therefore asked the Licensee how it complied with Conditions 8(1) and 8(2)(a) 
and (b) in this case. 
 
Response 
 
The Licensee explained that prior to commencing broadcasting on 7June 2016 it had 
purchased new computers and recording software. The Licensee stated that when it 
received Ofcom’s request for a recording, it immediately extracted the relevant files 
and discovered that the system had been set up to record without sound. Although it 
was familiar with the software, the Licensee said that it had “overlooked the setting of 
opening the mic” and consequently, no recordings were produced between 7 and 16 
June 2016. Consequently, the requested recording for 8 June 2016 could not be 
provided to Ofcom.  



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 18 

The Licensee apologised for this human error and said that upon realising the 
problem it immediately corrected the settings.  
 
The Licensee accepted that the process of checking the recordings had been 
overlooked and outlined the steps it took after the incident to ensure compliance with 
its licence obligations. This included daily checks to confirm that recordings had been 
successful, a back-up system and further training for staff.  
 
Decision 
 
Under the Communications Act 2003, Ofcom has a duty to ensure that in each 
broadcaster’s licence there are conditions requiring the licensee to retain recordings 
of each programme broadcast, in a specified form and for a specific period after 
broadcast, and to comply with any request by Ofcom to produce such recordings 
issued by Ofcom. These obligations are reflected in Conditions 8(2)(a) and (b) of 
Restricted Service Licences, as set out above. 
 
Breaches of Licence Condition 8 are significant because they impede Ofcom’s ability 
to assess whether the output of a particular broadcaster raises potential issues under 
the relevant codes. This can prevent Ofcom from carrying out its statutory duties in 
regulating broadcast content.  
 
Ofcom noted the Licensee’s explanation that its failure to produce recordings of its 
output and to provide the requested recording from 8 June 2016 occurred due to 
human error. We also noted the measures it implemented to reduce the likelihood of 
a recurrence. However, as the Licensee did not produce recordings of its output for 
ten days, and was therefore unable to provide a recording of the requested material, 
Ofcom has recorded a breach of Conditions 8(1) and 8(2)(a) and (b) of the licence. 
 
Breaches of Licence Conditions 8(1) and 8(2)(a) and (b) 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

19 

In Breach 
 

Providing a service in accordance with ‘Key Commitments’  
Youthcomm Radio (Worcester), 26 to 28 May 2016 
 

 
Introduction 
 
Youthcomm Radio is a community radio station licensed to provide a community 
radio service for young people in Worcester aged between 11 and 25. The licence is 
held by Youth Community Media (“Youthcomm” or “the Licensee”). 
 
Like other community radio stations, Youthcomm is required to deliver the ‘Key 
Commitments’ which form part of its licence.1 These set out: how the station will 
serve its target community and include a description of the programme service; social 
gain (community benefit) objectives such as training provision; arrangements for 
access for members of the target community; opportunities to participate in the 
operation and management of the service; and, accountability to the community. 
 
Ofcom received a complaint alleging that Youthcomm was only broadcasting live 
output “for 4-6 hours per day at best”. The complainant noted that the station’s Key 
Commitments state that “we will typically be live for 12 hours per day during 
weekdays with a mixture of limited live programmes, pre-recorded and automated 
content during weekends.” 
 
To assess the complaint, we asked Youthcomm to provide three days of output from 
Thursday 26, Friday 27 and Saturday 28 May 2016, plus a programme schedule for 
that week. 
 
Having listened to the audio for the days of output we requested, we noted that on all 
three days there were long periods of continuous music with no editorial content 
being broadcast. On the Saturday we monitored (28 May 2016), there was no 
editorial content broadcast at all. 
 
In light of what we heard, it appeared to us that Youthcomm was not delivering the 
following Key Commitments: 

 

 We will typically be live for at least 12 hours per day during weekdays with a 
mixture of limited live programmes, pre-recorded and automated content during 
weekends. (Live programming may include pre-recorded inserts, if applicable.) 
The majority of the output will be locally produced. 
 

 Weekday daytime output will typically comprise 60% music and 40% speech 
(‘speech’ excludes advertising, programme/promotional trails and sponsor 
credits). Weekday evening output will typically comprise of specialist music-based 
programming, and music to speech ratios may alter during this period. During 
weekends when live programmes are broadcast, output will typically follow 
weekday daytimes. 

 

                                            
1 The Key Commitments are contained in an annex to Youthcomm’s licence. They can be 
viewed in full at: 
http://www.ofcom.org.uk/static/radiolicensing/Community/commitments/cr000053.pdf 

http://www.ofcom.org.uk/static/radiolicensing/Community/commitments/cr000053.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 20 

We considered that these issues warranted investigation under Condition 2(4) in Part 
2 of the Schedule to Youthcomm’s licence. This states:  
 

“The Licensee shall ensure that the Licensed Service accords with the proposals 
set out in the Annex so as to maintain the character of the Licensed Service 
throughout the licence period.” (Section 106(1) of the Broadcasting Act 1990).  

 
We therefore requested the Licensee’s comments on how it was complying with the 
two Key Commitments identified above. 
 
Response 
 
The Licensee said that, while it was its “continual aim” to achieve compliance with its 
Key Commitments, “we have acknowledged that at the time of your assessment we 
were not fulfilling the above mentioned [key] commitments.” 
 
Youthcomm reported that, during the monitoring period, its senior presenter was out 
in the community visiting schools, colleges and businesses in connection with a local 
“Bring a Pound to Work” charity event, leaving the station short on presentation cover 
and, consequently, unable to deliver its regular programme schedule. 
 
Noting its particular remit to serve and involve young people aged between 11 and 
25, the Licensee said that “at this time of year, due to exams, holidays and summer 
closures of schools, colleges and the University, it can leave us with few [volunteers] 
who are as yet sufficiently trained, practiced [sic] and ready to broadcast live, and 
that has been the case this year.” 
 
The Licensee added that it was in the process of signing a new 10-year lease for its 
current studio, and that this lease “will enable us to qualify for further funding to help 
enhance our training offer to the young people of our total service area, and by proxy 
increase our live hours and speech content on which we have recently not kept up to 
quota, for which we apologise wholeheartedly”. 
 
Decision 
 
Ofcom has a number of duties in relation to radio broadcasting, including securing a 
diverse range of local radio services which are calculated to appeal to a variety of 
tastes and interests, along with the optimal use of the radio spectrum. These matters 
are reflected in the licence condition requiring the provision of the specified licensed 
service. Provision by a licensee of its licensed service on the frequency assigned to it 
is the fundamental purpose for which a community radio licence is granted. 
 
During our three days of monitoring, Youthcomm broadcast four hours of live 
programming on Thursday 26 May 2016, nine hours of live programming on Friday 
27 May 2016, and none at all on Saturday 28 May 2016. While we accept that the 
requirement is for the Licensee to “typically” broadcast live for 12 hours per weekday, 
and the Key Commitments permit significantly less (but not zero) live broadcasting at 
the weekends, we considered that the amount of live hours broadcast on the three 
days we monitored fell considerably short of what is required by the station’s Key 
Commitments.  
 
More significantly, given that Youthcomm was airing mainly continuous music during 
the hours it was not broadcasting live, it was also our view that this would have 
significantly diminished the station’s ability to provide relevant content to listeners 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 21 

and to deliver other Key Commitments, including the required 40% speech level 
during weekday daytimes. 
 
By the Licensee’s own admission, it is clear that, on our monitoring dates, 
Youthcomm failed to deliver the amount of live broadcasting hours required by the 
Key Commitments, and its comments regarding the availability of suitably trained 
volunteer presenters suggest that this has been an ongoing problem for the station. 
The Licensee therefore breached Licence Condition 2(4) in this respect. 
 
Breach of Licence Condition 2(4) in Part 2 of the Schedule to the community 
radio licence held by Youthcomm Radio (licence number CR000053). 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

22 

Broadcast Fairness and Privacy cases 
 

Not Upheld  
 

Complaint by Mr Toaha Qureshi  
The Deobandis (Part 2), BBC Radio 4, 12 April 2016 
 

 
Summary 
 
Ofcom has not upheld Mr Toaha Qureshi’s complaint of unjust or unfair treatment.  
 
The programme was the second of a two-part series looking at the beliefs of the 
Deobandis, described in the programme as “an orthodox and conservative Islamic 
sect” and investigated links between British Deobandis and militant groups in 
Pakistan. It included a pre-recorded interview with Mr Qureshi, a trustee of the 
Stockwell Green Mosque (or “the Mosque”) which is a Deobandi mosque in south 
London.  
 
Ofcom found that the programme makers had been fair in their dealings with Mr 
Qureshi as a potential contributor and that they had provided him with sufficient 
information about the nature of the programme and the questions he would be asked 
to give informed consent for his contribution. We also considered that Mr Qureshi 
was given an appropriate and timely opportunity to respond to the claims made in the 
programme. 

 
Programme summary 

 
On 12 April 2016, BBC Radio 4 broadcast the second episode of a two-part 
documentary that investigated the Deobandi school of Islamic thought. The continuity 
announcer introduced the episode stating that the BBC’s former Pakistan 
correspondent (Mr Owen Bennett Jones, the programme’s reporter): 
 

“…charts the beliefs of an orthodox and conservative Islamic sect, which has 
huge influence within Britain’s Muslim community. The week, he investigates the 
links between the leaders at some British Deobandi mosques, and terrorist 
groups in Pakistan”. 

 
During the programme, the programme’s reporter said that the programme would be: 
 

“revealing the history of British Deobandi links to militant organisations and the 
differences between Deobandi hard-liners and reformists and their battle for 
influence in Britain’s Mosques. To be clear, most Deobandis reject violence, but 
some don’t”.  

 
The programme then considered the visit to the UK in 1993 by Masood Azhar, a 
Pakistan-based militant Islamic extremist. It assessed the welcome given to Mr Azhar 
by some UK mosques and institutions at the time, and the subsequent influence of 
Mr Azhar’s visit on the radicalisation of young British Muslims. It also discussed the 
important role of the Kashmir Jihad (which is part of the Kashmir conflict) in 
extremism in Britain. 
 
The programme included a pre-recorded interview with Mr Qureshi. The reporter 
introduced this section of the programme by saying: 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 23 

 
“Many Deobandis become quite indignant when journalists like me discuss their 
beliefs. ‘You make us look extreme’ they say, ‘You misunderstand us, you want to 
be negative, the media’s not fair’ and so on. So what image do they want to put 
forward? Take Toaha Qureshi MBE, a community leader from south London, 
known as a champion of interfaith work. He says that the true image of the 
Deobandis is spoiled by the actions of a hard-line minority”. 

 
Mr Qureshi responded as follows: 
 

“A tiny minority maybe, I guess you will find in every community. The vast 
majority of the Deobandis school of thought, they have quite adjusted 
themselves, so interfaith work is very important. Islam is not at war with the rest 
of the world or other religions…”.  

 
The reporter then said that he was not the first journalist to talk to Mr Qureshi. He 
said that in 2011, BBC London had reported on the activities of the Deobandis’ 
Stockwell Green Mosque, of which Mr Qureshi was, and remained, a trustee. The 
reporter said: 
 

“He came to their attention because of a leaflet published in Pakistan, showing 
apparent links between the Mosque and an extremist group in Pakistan calling for 
the death of a minority Muslim sect called the Ahmadiyya. Toaha Qureshi says 
that back in 2011 the BBC got it wrong”.  

 
Mr Qureshi said: 
 

“Well the BBC interview… I think the situation was very much cleared. It was 
nothing to do with the Stockwell Mosque. Someone had published that leaflet, 
maliciously introduced these pamphlets in the community. They used our address 
as well”. 

 
The reporter then said: 
 

“Yes, well this was you talking in 2011 to the BBC, ‘We don’t have any linkage 
with this organisation which is promoting hate’”. 

 
Mr Qureshi responded: 
 

“Yes. We do not have any links with any organisation… Khatme Nabuwaat and 
we do not have any linkage with any organisation that promotes hate. That’s 
true”. 

 
The reporter said that the organisation Khatme Nabuwaat was based in Pakistan and 
was also active, legally, in the UK. He said that the organisation was especially 
concerned with Ahmadiyya Muslims, with whom it had major theological differences. 
He said that Khatme Nabuwaat played a significant role in “ramping up” sectarian 
tensions. Following an interview with a lawyer working for Human Rights Watch in 
Pakistan, the reporter said the process of looking into Khatme Nabuwaat in the UK 
had led the programme makers back to the Stockwell Green Mosque, “which we’ve 
established had clear links with Khatme Nabuwaat in Pakistan, links Mosque trustee 
Toaha Qureshi describes as purely academic”.  
 
Listeners then heard the following exchange between Mr Qureshi and the reporter: 
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 24 

Mr Qureshi: “There is a link that we only need, one would need some guidance or 
literature to get some reference, yes linkage is there. 

 
Reporter: So you take literature from them – are there any other links? 
 
Mr Qureshi: There is no other link.  
 
Reporter: No other link.  
 
Mr Qureshi: Not at all 
 
Reporter: Are you sure? 
 
Mr Qureshi: Yes. Positive, yes.  
 
Reporter: Well, I’m surprised you say that because in 2015, the annual 

conference of Khatme Nabuwaat with many guests from Pakistan was 
held in the Stockwell mosque.  

 
Mr Qureshi: Well, I’m not aware of that conference.  
 
Reporter: Come on, you’re a trustee.  
 
Mr Qureshi: Well, I’m a trustee but I’m not aware of that…if there is any… 
 
Reporter: Are you aware of any meeting in 2015 in which senior Khatme 

Nabuwaat people came to Stockwell?  
 
Mr Qureshi: No, I’m not. As a matter of fact, I don’t think I was here if it was in 

Summer. I was away for a few months, so something may have 
happened which I’m not privy to.  

 
Reporter: I mean, there’s another reason to think that the connections between 

the mosque you’re a trustee of and Khatme Nabuwaat are a little 
closer than you’re suggesting, because if you look at the Khatme 
Nabuwaat website, there is an overseas office mentioned there, listed 
there, only one overseas office – it’s your mosque. 

 
Mr Qureshi: Well, they are… they are… they are mistaken, that is not their office.  
 
Reporter: Do you consider Khatme Nabuwaat in Pakistan, from which you get 

literature, do you consider it to be a hate organisation? 
 
Mr Qureshi: No, that’s not a hate organisation. There might have been odd cases 

here and there, but you can’t penalise the majority with the actions of 
the minority.  

 
Reporter: Yes, but the point about Khatme Nabuwaat in Pakistan, is that it calls 

on Ahmadis to be killed.  
 
Mr Qureshi: No they don’t. 
 
Reporter: Well, they do. 
 
Mr Qureshi: No they don’t.  



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 25 

 
Reporter: Because, we found leaflets in your mosque, you’re a trustee of, in 

Stockwell, calling Ahmadis apostates and saying apostates deserve to 
die.  

 
Mr Qureshi: Well I haven’t seen any of those. I would like to have a look. 
 
Reporter: This is a pamphlet found in your Stockwell Mosque. ‘All possible efforts 

should be made to clarify the doubts of someone who abandons Islam, 
otherwise he should be given the punishment of capital punishment’. 

 
Mr Qureshi: Yes, well again, this is nothing to do with our Mosque. Someone might 

have put it there with malicious intentions. We have not published any 
pamphlet of that kind.  

 
Reporter:  I’m sorry, I’m sorry, you say these leaflets are not your leaflets. They 

are in your Mosque. 
 
Mr Qureshi: Well if someone has left them in the Mosque, who provided them to 

you? Maybe Ahmadi who went there put some leaflets there.  
 
Reporter:  No, our researchers went there and found them. 
 
Mr Qureshi: The researchers must be from the Ahmadiyya group probably. 
 
Reporter:  I’m sorry, no. A BBC researcher who has no religious stake in this. You 

can’t throw that kind of slur at people.  
 
Mr Qureshi: I have not seen this pamphlet. I went to the Mosque today as a matter 

of fact. It was again interfaith meeting today. And I only came back last 
night from Jerusalem from interfaith work. Now, I did not see this 
literature in my Mosque today and this is one thing, I will go and make a 
query that this leaflet had been, because this is not published by us. 

 
Reporter:  As a man who puts himself forward as a tolerant leader of interfaith 

initiatives, are you really comfortable taking literature from an 
organisation that is known in Pakistan as one of the most intolerant 
sectarian organisations in the country? 

 
Mr Qureshi: No it’s not. 
 
Reporter:  Many Ahmadis in Pakistan live in fear of this organisation. 
 
Mr Qureshi: No they’re not. 
 
Reporter: Well we’ve spoken to many who… 
 
Mr Qureshi: You have spoken to many because that is their desire, to come here to 

get political asylum, nothing else. You’re supporting them, you’re being 
part of the crime that they’re committing. 

 
Reporter: I find it absolutely extraordinary that someone who puts himself forward 

as an interfaith ambassador… 
 
Mr Qureshi: Yes. 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 26 

 
Reporter: Could describe the sufferings of the Ahmadis… 
 
Mr Qureshi: Yes. 
 
Reporter: … in Pakistan in such a dismissive way. For many, many years they 

have suffered persecution. 
 
Mr Qureshi: I’m sorry, I don’t agree with you because this is just one group who is 

suffering. The suffering, you are putting it out of context you see. 
Disproportionately you are presenting them. There is no reason at all. 
They are living side by side with the Muslims. They are living happily, 
they don’t have any problem”. 

 
The reporter concluded this part of the programme by saying: 
 

“That is a highly contentious statement. Human Rights Watch Pakistan has 
described the Ahmadis as by far the most persecuted group in the country and 
I’ve met Ahmadis who’ve had to flee their homes in Pakistan for fear of being 
murdered. We’ve discussed the plight of the Ahmadis with a number of 
Deobandis and most just see it differently. They say the Ahmadis have made a 
theological mistake, are not true Muslims and are therefore a threat to the faith. In 
lectures and in literature Khatme Nabuwaat describes Ahmadis as a cancer; 
people have been urged to boycott Ahmadi businesses and to shun them in 
social settings. Not just in Pakistan, but here in the UK too”. 

 
The next and final section of the programme considered what the reporter described 
as “the links between the violent anti-Shia group Sipah-e-Sahaba – or SSP for short 
– and senior British Deobandi leaders” and, in particular, the struggle for control of 
the Glasgow Central Mosque between people linked to the SSP and “more 
integration-minded Muslims”. 
 
Summary of the complaint and the broadcaster’s response 
 
The complaint 
 
a) Mr Qureshi complained that he was treated unjustly or unfairly in the programme 

as broadcast because he was “ambushed” in a hostile and aggressive manner 
during his interview on the programme and that he had not been made aware 
prior to the programme of the serious allegations that were to be put to him 
during the interview.  
 
In particular, Mr Qureshi said that he had been invited to be interviewed for a 
documentary series on the Deobandi school of thought. He said that while he 
had agreed in principle, he had asked the programme makers for a “brief” in 
which he was informed that he would be asked, for example, about the strong 
influence of the Deobandi school in the UK, his role in the interfaith movement, 
challenge of extremism and the role that he had played in countering extremism 
and advising governments. 
 
However, Mr Qureshi said that the interview raised completely different issues 
and that this resulted in unfairness because he was not able to give a considered 
and effective response. In particular, Mr Qureshi said that the interviewer 
claimed that there was an active approach to spreading hatred against the 
Ahmadiyya Muslim community by the Trust by creating and printing leaflets, and 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 27 

that leaflets had been found at the Mosque that promoted hatred and extremism, 
despite the fact that these leaflets had been found to be fake. It was also alleged 
that the Trust was linked to an organisation named Khatme Nabuwaat in 
Pakistan. 
 
Mr Qureshi said that if the BBC had given him prior notice of the allegations to 
be included in the programme, he would not have consented to the interview, as 
he was not the principal of the Trust, nor was he the person running the Trust on 
a day-to-day basis. Mr Qureshi also said that at the time of the alleged incidents, 
he had been out of the country for almost nine months. 
 

b) He was not given an appropriate and timely opportunity to respond to the 
allegations made against him and was therefore not able to give a considered 
and effective response.  

 
The broadcaster’s response 
 
The BBC first set out the purpose of the programme and the background to Mr 
Qureshi’s contribution. It said that this episode “investigated links between leaders of 
some Deobandi mosques in the UK and Deobandi militant groups in Pakistan”. The 
BBC explained that Mr Qureshi was a trustee of Aalami Majlise Tahaffuze Khatme 
Nabuwaat, the charitable trust that ran the Stockwell Green Mosque (“the Trust”). It 
also said that the Trust was a Deobandi organisation connected to Deobandi 
scholars in the UK and Pakistan who refute the tenets of the Ahmadiyya community 
which does not believe, unlike Deobandis and other mainstream Muslims, that 
Muhammad was the final prophet.  
 
The broadcaster said that, while researching for the programme in 2015, one of the 
programme’s producers had found a display of anti-Ahmadi leaflets at the Mosque 
(“the 2015 leaflets”). It said that these leaflets were a printed version of a tract which 
featured prominently on the website of the Trust’s “sister organisation”, Aalami 
Majlise Tahaffuze Khatme Nabuwaat in the city of Multan in Pakistan (“AMTKN 
Multan”). The BBC said that, although Mr Qureshi appeared to deny the Trust’s 
connections to AMTKN Multan (both in his complaint and his interview for the 
programme), the link between the two organisations was clearly stated in the Trust’s 
charity accounts under the heading “Associated Organisations”1. With regard to Mr 
Qureshi’s claim, made in his complaint, that the 2015 leaflets “had been found to be 
fake”, the BBC said that it had not been given any evidence that the leaflets were 
fake and, given that they were merely a reproduction of one of AMTKN Multan’s core 
tracts, there appeared to be no reason to believe that they were fake. 
 
The broadcaster also said that in 2011, the Mosque was linked to leaflets which 
incited violence against Ahmadis (“the 2011 leaflets”) and that this was the subject of 
an earlier BBC investigation. It said that, at the time, Mr Qureshi claimed that these 
leaflets were incorrectly linked to the Mosque and also that the website of AMTKN 
Multan had “stated incorrectly that the Stockwell Green Mosque was its overseas 
office”. The BBC said this second claim was contradicted by the Trust’s accounts 
referred to above which stated that AMTKN in Multan was an associated 
organisation. 
 
Turning to Mr Qureshi’s specific complaints, the broadcaster denied that Mr Qureshi 
was “ambushed” during the interview. It said that the recording of the interview (a 

                                            
1http://apps.charitycommission.gov.uk/Accounts/Ends15/0000328715_AC_20130831_E_C.pd
f page 12. 

http://apps.charitycommission.gov.uk/Accounts/Ends15/0000328715_AC_20130831_E_C.pdf
http://apps.charitycommission.gov.uk/Accounts/Ends15/0000328715_AC_20130831_E_C.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 28 

copy of which was provided to Ofcom) showed that it was not conducted in a hostile 
and aggressive manner and that Mr Qureshi was treated with courtesy and given 
sufficient time to formulate his replies. The BBC accepted that the questions put to 
Mr Qureshi about the 2015 leaflets were not set out explicitly in the list of question 
areas he was given beforehand. However, it argued that the issue nevertheless fell 
within those question areas. In particular, the BBC said that it was covered by the 
area concerned with what Mr Qureshi had done to combat extremism, given that this 
issue had previously arisen in 2011 and that Mr Qureshi had been centrally involved 
in looking into it and responding on behalf of the Mosque. The BBC also said that the 
refutation of the Ahmadi doctrine was one of the core ideas promoted by the 
Deobandis’ founding seminary in India where a Khatme Nabuwaat department was 
located. 
 
The broadcaster said that, after this issue was raised during the interview, Mr 
Qureshi gave no indication that he found himself in any difficulty and that, in its view, 
this was because he was familiar with the issue, having had to deal with it when it 
first arose in 2011. The BBC also said that it did not believe that Mr Qureshi’s 
response (in terms of the culpability of the Mosque or the charity) would have been 
materially different had he been given specific notice of it. His reply was simply that 
he had looked into this before and was satisfied that the 2015 leaflets were fakes.  
 
The BBC acknowledged that, after the interview ended, Mr Qureshi said that he had 
not expected questions about the 2015 leaflets and that in his view the programme 
makers had behaved “unprofessionally” and “unethically”. However, it also said that 
Mr Qureshi did not say that the inclusion of these questions had resulted in 
unfairness or prevented him from providing a considered and effective response. 
 
In addition, the BBC said that given that over three weeks had elapsed between the 
recording of the interview and the broadcast, if Mr Qureshi had, on reflection, any 
further points which he wanted to see represented in the programme there was 
ample opportunity to raise them with the programme makers. The BBC said that 
there was correspondence between Mr Qureshi’s son (who was also present at the 
interview) and the programme makers, about providing Mr Qureshi with copies of the 
2015 leaflets which had been found in the Mosque, and also that Mr Qureshi left a 
message for one of the programme makers during this period. However, there was 
no suggestion during these contacts that Mr Qureshi was in any way concerned that 
his response had not been considered and effective.  
 
The broadcaster observed that, in his complaint, Mr Qureshi stated that he had been 
out of the country at the time of the incidents under scrutiny. However, it said that in 
his interview, Mr Qureshi only argued this in relation to a conference which had taken 
place at the Mosque, not in relation to the leaflets found there in 2015. The BBC also 
noted that Mr Qureshi’s response, that he had been out of the country, was 
represented in the programme.  
 
The BBC said that while it accepted that Mr Qureshi was not given notice of some of 
the specific questions he was asked in the interview, it believed that the subjects 
concerned were covered by the question areas provided to Mr Qureshi and that, for 
the reasons they had given above, Mr Qureshi was not prevented from providing the 
programme makers with a considered and effective response.  
 
The BBC provided Ofcom with copies of pre-broadcast correspondence between the 
programme makers and Mr Qureshi (and his representatives), as well as information 
about calls and texts between the parties that occurred during this period. This 
material included an email, sent on 14 March 2016, which informed Mr Qureshi that 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 29 

the reporter was making “a two-part documentary series for BBC Radio 4 about the 
Deobandi movement” and asked Mr Qureshi if he would be willing to be interviewed 
“about the movement in Britain” for this programme. It also included a statement, 
made by one of the programme makers, indicating that, during a telephone 
conversation on 18 March 2016, Mr Qureshi had agreed to take part in the interview 
and asked to be emailed “the broad questions areas” he would be asked about 
during the interview. An email sent to Mr Qureshi later the same day explained that 
the reporter had already recorded some material and was “now concentrating on the 
strong influence of the Deobandi school in the UK”. It also explained that he wanted 
to interview Mr Qureshi about the following matters: 
 

 “…from your experience in Stockwell, how the Deobandi school is maintaining its 

influence in Britain; 

 

 how the Deobandi school has adapted (or not) to Britain – particularly in an area 

where there are Muslims from different ethnic backgrounds; 

 

 where your imams/scholars come from (are they UK trained, darul uloom trained 

etc.); 

 

 your role in the interfaith movement and the extent to which that is typical of those 

from a Deobandi background; 

 

 the challenge of extremism in Britain;  

 

 the role that you personally have played in countering extremism and advising 

governments”. 

 
The email also said that the programme makers “are not expecting you [i.e. Mr 
Qureshi] to be an expert on the history or theology – we want you to talk from 
personal experience”. 
 
Ofcom’s Preliminary View 
 
Ofcom prepared a Preliminary View that Mr Qureshi’s complaint should not be 
upheld. Both parties were given the opportunity to make representations on the 
Preliminary View and their comments relating directly to the complaint considered by 
Ofcom are summarised below. 
 
Mr Qureshi’s representations 
 
Mr Qureshi said that the evidence on which the programme based its claims about 
the 2015 leaflets in the mosque was flawed. In particular, he said that the programme 
wrongly attributed the leaflets to the mosque and the programme makers did not 
check whether the documents had any relation to the mosque or to which 
organisation they should have been attributed. Mr Qureshi said that “the leaflets were 
fake and the pamphlets/other material were printed by third party organisations… 
[and] had none of our [i.e. the Trust’s] details”.  
 
Mr Qureshi also said that the programme makers did not give him a clear explanation 
as to why he was being asked to contribute to the programme regarding the leaflets. 
He also reiterated his view that, because he was not given advance notice of the 
allegation about the 2015 leaflets, he was unable to give a considered response. 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 30 

Instead, he said that the programme makers gave him the leaflets and he had to 
reply on the spot.  
 
In addition, Mr Qureshi questioned the validity of several specific comments made by 
the BBC in its initial response to this complaint and argued that the BBC was wrong 
to state that he had had “ample opportunity” to raise any further points he might have 
wished to with the programme makers after the interview, but prior to the broadcast 
because, as the BBC was aware, his daughter was in hospital during this time.  
 
BBC’s representations 
 
The BBC did not comment on the Preliminary View itself, other than to point out a 
factual error (now corrected). However, the broadcaster said that the programme did 
not allege that the mosque had been responsible for producing the leaflets, but 
instead, it said that the leaflets had been available in the mosque. The BBC also said 
that the organisation which was apparently responsible for printing the leaflets was 
closely “tied to the mosque”.  
 
Decision 
 
Ofcom’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio 
services, of standards which provide adequate protection to members of the public 
and all other persons from unjust or unfair treatment and unwarranted infringement of 
privacy in, or in connection with the obtaining of material included in, programmes in 
such services.  
 
Where there appears to have been unfairness in the making of the programme, this 
will only result in a finding of unfairness, if Ofcom finds that it has resulted in 
unfairness to the complainant in the programme as broadcast. 
 
In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that the application 
of these standards is in the manner that best guarantees an appropriate level of 
freedom of expression. Ofcom is also obliged to have regard, in all cases, to the 
principles under which regulatory activities should be transparent, accountable, 
proportionate and consistent and targeted only at cases in which action is needed.  
  
In reaching its Decision, Ofcom carefully considered all the relevant material provided 
by both parties. This included a recording of the programme as broadcast and 
transcript, both parties’ written submissions, correspondence between Mr Qureshi 
and the programme makers, and an unedited recording and transcript of Mr 
Qureshi’s interview. Ofcom also took account of the representations made by Mr 
Qureshi and the BBC in response to Ofcom’s Preliminary View. However, Ofcom 
concluded that none of the further points raised by either party materially affected the 
outcome of not upholding the complaint. 
 
When considering complaints of unfair treatment, Ofcom has regard to whether the 
broadcaster’s actions ensured that the programme as broadcast avoided unjust or 
unfair treatment of individuals and organisations, as set out in Rule 7.1 of Ofcom’s 
Broadcasting Code (“the Code”). Ofcom had regard to this Rule when reaching its 
Decision on the individual heads of complaint detailed below. 
 
a) Ofcom first considered Mr Qureshi’s complaint that he was treated unjustly or 

unfairly in the programme as broadcast because he was “ambushed” in a hostile 
and aggressive manner during his interview on the programme and that he had 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 31 

not been made aware prior to the programme of the serious allegations that were 
to be put to him during the interview.  

 
Ofcom assessed whether the programme makers were fair in their dealings with 
Mr Qureshi as a potential contributor to the programme, as outlined in Practice 
7.2 of the Code which states that: “Broadcasters and programme makers should 
normally be fair in their dealings with potential contributors to programmes, 
unless, exceptionally, it is justified to do otherwise”. In particular, we considered 
whether Mr Qureshi gave his informed consent to participate in the programme, 
as outlined in Practice 7.3. This sets out that, in order for those invited to 
contribute to a programme to be able to make an informed decision about 
whether to take part, they should be given sufficient information about: the 
programme’s nature and purpose; their likely contribution; the areas of 
questioning and wherever possible, the nature of other likely contributions; and, 
any changes to the programme that might affect their decision to contribute. 
Taking these measures is likely to result in the consent that is given being 
“informed consent”. 

 
Ofcom considered the information that was available to Mr Qureshi about the 
nature and likely content of the programme, and his likely contribution, in 
advance of agreeing to participate. In doing so, we took into account both parties’ 
submissions (set out in detail in the “Summary of the complaint and broadcaster’s 
response” and “Preliminary View” sections above).  
 
We observed that, prior to the interview, the programme makers had told Mr 
Qureshi the topic of the programme and the broad question areas about which he 
would be asked during the interview. It was clear from the pre-interview email 
correspondence that Mr Qureshi was not told specifically that he would be asked 
about alleged connections between the Mosque and Khatme Nabuwaat (and 
notably the 2015 leaflets found in the Mosque). However, he was made aware 
that he would be asked to talk, from his personal experience (experience which 
included his trusteeship of the Mosque), about how the Deobandi school had 
adapted (or not) to Britain – particularly in an area where there are Muslims from 
different ethnic backgrounds; the challenge of extremism in Britain; and, the role 
that he had played in countering extremism and advising governments. Given 
this, and taking into account his previous experience investigating and 
responding to similar claims regarding alleged links between the Mosque and 
Khatme Nabuwaat in 2011, Ofcom considered that the programme makers’ email 
to Mr Qureshi had included sufficient information for him to have understood both 
the nature of the programme to which he was being asked to contribute and the 
areas about which he would be questioned, including those concerning the 
alleged promotion of extremist views at the Mosque.  
 
Having listened to an unedited recording of the interview, we noted the robust 
nature of the reporter’s questioning of Mr Qureshi about the alleged links 
between the Mosque and Khatme Nabuwaat. However, the reporter ensured that 
Mr Qureshi was given time to respond fully to each of the points raised and that, 
throughout the interview, Mr Qureshi repeatedly expressed his position in clear 
and unambiguous terms. In addition, we observed that, although Mr Qureshi told 
the reporter that he wished that he had been shown the 2015 leaflets in advance 
of the interview, he continued to answer the reporter’s questions about them, and 
alleged links between the Mosque and Khatme Nabuwaat in Pakistan, without 
raising any objections. We noted too that Mr Qureshi said that he did not mind 
answering questions about Khatme Nabuwaat “because I’ve got nothing to hide”. 
Moreover, at no point, within the interview, did Mr Qureshi state that he did not 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 32 

want to continue with the interview or that he would not respond to further 
questions about this particular subject.  
 
Ofcom recognised that Mr Qureshi said that if the BBC had given him prior notice 
of the claims to be included in the programme he would not have consented to 
the interview; and, that at the time of the alleged incidents, he had been out of the 
country for almost nine months. However, we noted that, even if, as set out in his 
complaint, he was neither the principal of the Trust nor responsible for running it 
on a day-to-day basis, Mr Qureshi was one of four people who held responsibility 
for the Trust that ran the Mosque and he had been for a number of years. In 
addition, as noted above, Mr Qureshi had previously (in 2011) investigated similar 
claims about alleged links between the Mosque and the promotion of extremist 
views regarding the treatment of Ahmadis and had responded to these claims on 
behalf of the Mosque. In light of this, Ofcom considered that Mr Qureshi was aptly 
qualified to provide a response on behalf of the Mosque to the claims put to him 
during the interview and subsequently included in the programme. Further, 
although we understood that Mr Qureshi had been away for several months 
during 2015 [when the 2015 Khatme Nabuwaat conference was held at the 
Mosque], we noted that he explained this to the reporter during the interview and 
that his explanation was included in the programme. Therefore, given the above 
factors, Ofcom considered that the interview was conducted in a reasonable, 
though robust, manner and that the programme makers had dealt fairly with Mr 
Qureshi in respect to both the arrangement of the interview and how he was 
treated during it. 
 
Taking into account all the factors noted above, Ofcom considered that Mr 
Qureshi had given his informed consent for the purposes of Rule 7.1 and 
Practices 7.2 and 7.3 and that, as a result, the inclusion of his contribution in the 
programme as broadcast did not result in unfairness to him.  
 
Therefore, Ofcom found that there was no unfairness to Mr Qureshi in this 
respect.  

 
b) Ofcom next considered Mr Qureshi’s complaint that he was treated unjustly or 

unfairly in the programme as broadcast because he was not given an appropriate 
and timely opportunity to respond and was therefore not able to give a 
considered and effective response to the allegations.  
 
Ofcom took particular account of Practice 7.11 which states that, if a programme 
alleges wrongdoing or incompetence or makes other significant allegations, those 
concerned should normally be given an appropriate and timely opportunity to 
respond.  
 
As set out above, the programme included several claims about alleged links 
between the Mosque and the promotion of extremist views by Khatme Nabuwaat. 
We considered that, given the serious nature of these claims, in accordance with 
Practice 7.11, the programme makers needed to offer the Mosque an appropriate 
and timely opportunity to respond to the claims being made about it. As is also 
set out above, Mr Qureshi was asked and agreed to take part in an interview, in 
which questions about these matters were put to him. 

Ofcom noted that although Mr Qureshi was not told specifically that he would be 
asked about Khatme Nabuwaat (or the presence of the 2015 leaflets in the 
mosque), in our opinion (and as set out in detail in the Decision at head a) 
above), he was given sufficient information by the programme makers to 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 33 

understand the nature of the programme and the areas about which he would be 
questioned during the interview. We also noted our earlier conclusion that, given 
his long-held position at the Trust and his specific experience of investigating and 
answering questions about similar matters at the Mosque in 2011, Mr Qureshi 
was qualified to respond to the questions put to him. Moreover, Mr Qureshi 
responded to the reporter’s questions about these matters without hesitation and 
he was able to clearly articulate his position while doing so (a position which was 
subsequently made clear to listeners in the programme).  

 
In addition, we observed that, despite a period of just over three weeks (between 
the interview and the broadcast) in which Mr Qureshi could have made further 
points about the relevant allegations, he chose neither to make any additional 
comments to the programme makers regarding these matters himself nor, 
apparently, to seek any additional response from his fellow trustees. We noted 
that, in his representations on the Preliminary View, Mr Qureshi indicated that his 
daughter was unwell during this period. However, while we recognised the 
personal circumstances with which Mr Qureshi was dealing at the time, we 
remain of the view that should Mr Qureshi have wished to make any further 
points to the programme (or to ask his fellow trustees to do so on his behalf) he 
had sufficient time in which to do so prior to the broadcast. 

 
Taking into account all the factors above, we took the view that Mr Qureshi was 
given an appropriate and timely opportunity to respond to the claims made in the 
programme.  
 
Therefore, Ofcom found that there was no unfairness to Mr Qureshi in this 
respect.  

 
Ofcom has not upheld Mr Qureshi’s complaint of unjust and unfair treatment in 
the programme as broadcast.  
 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

34 

Complaints assessed, not investigated 
 
Here are alphabetical lists of complaints that, after careful assessment, Ofcom has 
decided not to pursue between 19 September and 2 October 2016 because they did 
not raise issues warranting investigation. 

 
Complaints assessed under the Procedures for investigating breaches of 
content standards for television and radio 
 
For more information about how Ofcom assesses complaints about content 
standards on television and radio programmes, go to: 
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-
standards.pdf  
 

 
Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 

complaints 

Naked Attraction 4Seven 14/09/2016 Nudity 1 

Naked Attraction 4Seven 16/09/2016 Nudity 1 

Absolute Radio 
Show 

Absolute Radio 04/09/2016 Crime and disorder 1 

BBC News BBC 1 19/09/2016 Violence 1 

BBC News BBC 1 20/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

BBC South News BBC 1 18/09/2016 Gender 
discrimination/offence 

1 

EastEnders BBC 1 23/09/2016 Race 
discrimination/offence 

3 

EastEnders BBC 1 28/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

Mrs Brown's Boys BBC 1 17/09/2016 Offensive language 1 

Pointless BBC 1 19/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

Question Time BBC 1 15/09/2016 Generally accepted 
standards 

6 

Strictly Come 
Dancing 

BBC 1 24/09/2016 Scheduling 1 

Sunday Morning 
Live 

BBC 1 04/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

The Apprentice 
(trailer) 

BBC 1 29/09/2016 Offensive language 1 

The Doctor Who 
Gave Up Drugs 

BBC 1 15/09/2016 Materially misleading 1 

TV Licencing 
promotion 

BBC 1 26/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

EastEnders 
Emmerdale  
Coronation Street 

BBC 1 / ITV 16/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Make Me An 
Egghead 

BBC 2 23/09/2016 Gender 
discrimination/offence 

1 

Victoria Derbyshire BBC 2, BBC 
News Channel 

05/09/2016 Scheduling 1 

Victoria Derbyshire BBC 2, BBC 
News Channel 

12/09/2016 Scheduling 1 

Victoria Derbyshire BBC 2, BBC 
News Channel 

19/09/2016 Scheduling 1 

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 35 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

London: The 
Modern Babylon 

BBC 4 24/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Reading and Leeds 
Festival 

BBC iPlayer and 
Red Button 

27/08/2016 Drugs, smoking, 
solvents or alcohol 

1 

BBC News BBC News 
Channel 

28/09/2016 Offensive language 1 

A Service of 
Thanksgiving for the 
Life and Work of Sir 
Terry Wogan, KBE, 
DL 

BBC Radio 2 27/09/2016 Other 1 

The Jeremy Vine 
Show 

BBC Radio 2 01/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Afternoon Edition BBC Radio 5 
Live 

13/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Paralympics 2016 BBC Radio 5 
Live 

13/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

Live: Premier 
League Football 

BT Sport 1 17/09/2016 Race 
discrimination/offence 

2 

Cando FM Cando FM 106.3 13/09/2016 Offensive language 1 

Horrible Histories: 
Gory Games 

CBBC 07/08/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Postman Pat CBeebies 10/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

8 out of 10 Cats 
Does Countdown 

Channel 4 24/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 18/09/2016 Animal welfare 1 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 18/09/2016 Generally accepted 
standards 

2 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 18/09/2016 Materially misleading 1 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 18/09/2016 Offensive language 1 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 18/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

2 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 22/09/2016 Offensive language 1 

Celebrity Island with 
Bear Grylls 

Channel 4 22/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

Damned Channel 4 27/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Dispatches: The 
Battle for the Labour 
Party 

Channel 4 19/09/2016 Due impartiality/bias 7 

First Dates Channel 4 19/09/2016 Offensive language 1 

Food Unwrapped: 
The Truth About 
Sugar 

Channel 4 19/09/2016 Animal welfare 2 

Hunted Channel 4 29/09/2016 Dangerous behaviour 1 

Naked Attraction Channel 4 22/08/2016 Nudity 1 

Naked Attraction Channel 4 17/09/2016 Nudity 1 

National Treasure Channel 4 20/09/2016 Offensive language 7 

National Treasure Channel 4 20/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 36 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

Paralympics 2016 Channel 4 08/09/2016 Undue prominence 1 

Paralympics 2016 Channel 4 11/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

The Billion Pound 
Flower Market 

Channel 4 05/09/2016 Due impartiality/bias 1 

The Last Leg: Live 
from Rio 

Channel 4 08/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

The Last Leg: Live 
from Rio 

Channel 4 10/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

Travel Man: 48 
Hours in New York 

Channel 4 23/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

World of Weird Channel 4 28/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Ben and Holly's 
Little Kingdom 

Channel 5 29/08/2016 Materially misleading 1 

Fireman Sam Channel 5 28/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

Gangland: Turf 
Wars 

Channel 5 01/09/2016 Crime and disorder 5 

Gangland: Turf 
Wars 

Channel 5 01/09/2016 Generally accepted 
standards 

3 

Gangland: Turf 
Wars 

Channel 5 01/09/2016 Race 
discrimination/offence 

7 

Police Interceptors Channel 5 06/09/2016 Offensive language 1 

The Hotel Inspector Channel 5 25/09/2016 Offensive language 2 

The Hotel Inspector 
Returns 

Channel 5 20/09/2016 Competitions 1 

The Wright Stuff Channel 5 02/09/2016 Animal welfare 1 

The Wright Stuff Channel 5 09/09/2016 Generally accepted 
standards 

2 

The Wright Stuff Channel 5 20/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

The Wright Stuff Channel 5 21/09/2016 Other 1 

The Wright Stuff Channel 5 22/09/2016 Other 1 

When TV Goes 
Horribly Wrong 

Channel 5 18/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

News and weather Classic FM 21/09/2016 Other 1 

The Roast of Justin 
Bieber 

Comedy Central 04/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

The Roast of Rob 
Lowe 

Comedy Central 09/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on dave 

Dave 13/09/2016 Sponsorship credits 1 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on Dave 

Dave 14/09/2016 Sponsorship credits 1 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on Dave 

Dave 22/09/2016 Sponsorship credits 1 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on Dave 

Dave 23/09/2016 Sponsorship credits 1 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 37 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on Dave 

Dave 26/09/2016 Sponsorship credits 1 

Betsafe's 
sponsorship of 
primetime on Dave 

Dave n/a Sponsorship credits 1 

Marooned with Ed 
Stafford 

Discovery 22/09/2016 Materially misleading 1 

Babe station E4 16/09/2016 Scheduling 1 

Bodyfixers E4 27/09/2016 Gender 
discrimination/offence 

1 

Celebs Go Dating E4 13/09/2016 Animal welfare 1 

Tattoo Fixers on 
Holiday 

E4 06/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

The Counsellor Film4 03/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

American Horror 
Story (trailer) 

Fox 10/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Babestation Daytime 
Extra 

Get Lucky TV 13/09/2016 Sexual material 1 

Ziyarat Ashurah Hidayat TV 07/08/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

The Human 
Centipede 

Horror Channel 24/08/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Car Wars ITV 20/09/2016 Dangerous behaviour 11 

Channel idents for 
The X Factor 

ITV 17/09/2016 Surreptitious 
advertising 

1 

Coronation Street ITV 05/09/2016 Generally accepted 
standards 

8 

Coronation Street ITV 16/09/2016 Generally accepted 
standards 

9 

Coronation Street ITV 22/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Coronation Street ITV 23/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Coronation Street ITV 23/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

5 

Emmerdale ITV 02/09/2016 Age 
discrimination/offence 

2 

Emmerdale ITV 08/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

Emmerdale ITV 08/09/2016 Scheduling 1 

Emmerdale ITV 13/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Emmerdale ITV 26/09/2016 Crime and disorder 441 

Emmerdale ITV 26/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

3 

Emmerdale ITV 27/09/2016 Crime and disorder 64 

Emmerdale ITV 27/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Emmerdale ITV 27/09/2016 Materially misleading 5 

Good Morning 
Britain 

ITV 14/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Good Morning 
Britain 

ITV 28/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 38 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

Jeremy Kyle's 
Emergency Room 

ITV 21/09/2016 Nudity 1 

Jeremy Kyle's 
Emergency Room 

ITV 26/09/2016 Scheduling 1 

Judge Rinder ITV 16/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Loose Women ITV 01/09/2016 Materially misleading 3 

Loose Women ITV 07/09/2016 Due impartiality/bias 1 

Loose Women ITV 12/09/2016 Gender 
discrimination/offence 

1 

Lorraine ITV 19/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Newzoids ITV 17/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Paranoid ITV 22/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

9 

Programming ITV 16/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Sainsbury's 
sponsorship of ITV 
Showcase Drama 

ITV 04/09/2016 Sponsorship credits 1 

Sainsbury's 
sponsorship of ITV 
Showcase Drama 

ITV 11/09/2016 Sponsorship credits 1 

The Chase ITV 20/09/2016 Fairness 1 

The Jeremy Kyle 
Show 

ITV 13/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

The Jeremy Kyle 
Show 

ITV 13/09/2016 Scheduling 1 

The Jeremy Kyle 
Show 

ITV 26/09/2016 Scheduling 1 

The Jonathan Ross 
Show 

ITV 17/09/2016 Materially misleading 1 

The X Factor ITV 17/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

The X Factor ITV 17/09/2016 Sexual orientation 
discrimination/offence 

1 

The X Factor ITV 25/09/2016 Other 7 

This Morning ITV 02/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

This Morning ITV 12/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

This Morning ITV 22/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

This Morning ITV 23/09/2016 Competitions 1 

This Morning ITV 26/09/2016 Scheduling 6 

You've Been 
Framed 

ITV 10/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

You've Been 
Framed 

ITV 24/09/2016 Animal welfare 1 

Newzoids ITV +1 17/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

ITV News Meridian ITV Meridian 16/09/2016 Due impartiality/bias 1 

Programming ITV, Channel 4, 
Channel 5 

n/a Generally accepted 
standards 

1 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 39 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

Celebrity Juice ITV2 08/09/2016 Generally accepted 
standards 

4 

Celebrity Juice ITV2 10/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Celebrity Juice ITV2 22/09/2016 Drugs, smoking, 
solvents or alcohol 

1 

Family Guy ITV2 18/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Hell's Kitchen ITV2 14/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Judge Rinder ITV2 21/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

The Jeremy Kyle 
Show 

ITV2 14/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

The Xtra Factor 
(trailer) 

ITV2 10/09/2016 Scheduling 1 

The Xtra Factor Live ITV2 25/09/2016 Disability 
discrimination/offence 

1 

CITV Squad (trailer) ITV2+1 14/09/2016 Scheduling 1 

Warner Leisure 
Hotels sponsorship 
ad 

ITV3 15/08/2016 Generally accepted 
standards 

1 

La Vuelta a Espana 
highlights 

ITV4 31/08/2016 Undue prominence 1 

Real Housewives of 
Potomac 

ITVBe 23/08/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Ian Payne LBC 97.3 FM 11/09/2016 Crime and disorder 1 

Katie Hopkins LBC 97.3 FM 31/07/2016 Transgender 
discrimination/offence 

1 

Nick Ferrari LBC 97.3 FM 19/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Steve Allen LBC 97.3 FM 07/09/2016 Due impartiality/bias 1 

Steve Allen LBC 97.3 FM 11/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Steve Allen LBC 97.3 FM 23/09/2016 Other 1 

Sarah Beeny's Four 
Rooms 

More 4 19/09/2016 Advertising/editorial 
distinction 

1 

Ex on the Beach MTV 17/08/2016 Generally accepted 
standards 

1 

It's Me or the Dog PICK + 1 19/09/2016 Animal welfare 1 

Advertisements Rishtey 08/09/2016 Advertising minutage 1 

Sky News Sky News 16/09/2016 Due impartiality/bias 1 

Sky News Sky News 19/09/2016 Generally accepted 
standards 

1 

Sky News Sky News 23/09/2016 Generally accepted 
standards 

2 

Sky News Sky News 23/09/2016 Scheduling 2 

Celtic v Rangers Sky Sports 2 10/09/2016 Religious/Beliefs 
discrimination/offence 

1 

The Simpsons Sky1 27/08/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Aliens (trailer) Syfy 12/09/2016 Scheduling 2 

Programme Trailer TruTV 07/08/2016 Scheduling 1 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 40 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

News Various 21/09/2016 Race 
discrimination/offence 

1 

Traffic Cops W 17/09/2016 Offensive language 1 

 
Complaints assessed under the General Procedures for investigating breaches 
of broadcast licences 

 
For more information about how Ofcom assesses complaints about broadcast 
licences, go to: https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0019/31942/general-
procedures.pdf  
 

Licensee Licensed service Categories  

Radio Clyde Ltd Clyde 2 Format 

 
 
 

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0019/31942/general-procedures.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0019/31942/general-procedures.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

41 

Complaints outside of remit 
 
Here are alphabetical lists of complaints received by Ofcom that fell outside of our 
remit. This is because Ofcom is not responsible for regulating the issue complained 
about. For example, the complaints were about the content of television, radio or on 
demand adverts, accuracy in BBC programmes or an on demand service does not 
fall within the scope of regulation.  
 
For more information about what Ofcom’s rules cover, go to: 
http://consumers.ofcom.org.uk/complain/tv-and-radio-complaints/what-does-ofcom-
cover/  

 
Complaints about television or radio programmes 
 
For more information about how Ofcom assesses complaints about television and 
radio programmes, go to: 
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-
standards.pdf  

 
Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 

complaints 

Advertisement 5 Star 17/09/2016 Advertising content 1 

BBC News BBC 1 23/09/2016 Due accuracy 1 

BBC News BBC 1 25/09/2016 Due accuracy 1 

Breakfast BBC 1 16/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

Breakfast BBC 1 17/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

Panorama: Labour: 
Is the Party Over? 

BBC 1 19/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

Newsnight BBC 2 16/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

Amol Rajan BBC Asian 
Network 

27/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

BBC News BBC News 
Channel 

16/09/2016 Due accuracy 1 

BBC News BBC Radio 5 
Live 

21/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

News BBC World 
Service 

24/09/2016 Due 
impartiality/bias 

1 

Advertisement BET UK 25/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement BT Sport 1 24/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Capital FM 
(Birmingham) 

16/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement CBS Action 23/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Channel 4 17/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Channel 5 18/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Channel 5 19/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Channel 5 22/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Discovery 16/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Gold 23/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV 21/09/2016 Advertising content 1 

http://consumers.ofcom.org.uk/complain/tv-and-radio-complaints/what-does-ofcom-cover/
http://consumers.ofcom.org.uk/complain/tv-and-radio-complaints/what-does-ofcom-cover/
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf


Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

 42 

Programme Broadcaster Transmission Date Categories Number of 
complaints 

Advertisement ITV 22/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV 23/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV 24/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV 25/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV 28/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV and Channel 
4 

26/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement ITV2 17/09/2016 Advertising content 1 

Election Coverage Manx Radio 22/09/2016 Offensive language 1 

Advertisement MTV 27/09/2016 Advertising content 1 

Advertisements n/a 19/09/2016 Advertising content 1 

Sky Q promotions Sky 1 01/08/2016 Advertising/editorial 
distinction 

1 

Advertisement Spike 21/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Syfy 27/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement TalkSport 23/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Travel Channel 18/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Various 27/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Various 28/09/2016 Advertising content 1 

Advertisement Viva 27/09/2016 Advertising content 1 

 
 
 

 



Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin 314 
10 October 2016 

 

43 

Investigations List 
 
If Ofcom considers that a broadcaster or service provider may have breached its 
codes, rules, licence condition or other regulatory requirements, it will start an 
investigation. 
 

It is important to note that an investigation by Ofcom does not necessarily 
mean the broadcaster or service provider has done anything wrong. Not all 
investigations result in breaches of the codes, rules, licence conditions or 
other regulatory requirements being recorded. 
 

Here are alphabetical lists of new investigations launched between 19 September 
and 2 October 2016 
 

Investigations launched under the Procedures for investigating breaches of 
content standards for television and radio 
 

Programme Broadcaster Transmission 
date 

Advertisement Aaj Tak 6 September 
2016 

Father Spitzer's Universe EWTN 11 August 
2016 

Hogan's Heroes Forces TV 18 July 2016 

Frightfest 2016 (trailer) Horror Channel 24 August 
2016 

Kanshi Radio Kanshi Radio 1 September 
2016 

Bulletin Made in Tyne and Wear 9 September 
2016 

The Railway: Keeping Britain on Track Quest 28 August 
2016 

The News Hour Times Now 1 August 2016 

 

For more information about how Ofcom assesses complaints and conducts 
investigations about content standards on television and radio programmes, go to: 
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-
standards.pdf  
 

Investigations launched under the Procedures for the consideration and 
adjudication of Fairness and Privacy complaints 
 

Programme Broadcaster Transmission date 

Gurdwara Miri Piri Sahib Kar Sewa 
Live 

MATV 6 and 13 June 2016 

 

For more information about how Ofcom considers and adjudicates upon Fairness 
and Privacy complaints about television and radio programmes, go to: 
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0031/57388/fairness-privacy-
complaints.pdf  

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/55109/breaches-content-standards.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0031/57388/fairness-privacy-complaints.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0031/57388/fairness-privacy-complaints.pdf

