دوچرخه‌سواری خطر مرگ زودهنگام را ۴۷ درصد کاهش می‌دهد

با توجه به عواملی مانند سن و مشکلات سلامت زمینه‌ای، رفت‌و‌آمد با دوچرخه در کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در اثر سرطان، کاهش ۲۴ درصدی بستری در اثر بیماری قلبی، و کاهش ۲۰ درصدی تجویز دارو برای مشکلات سلامت روان نقش داشت

عکس تزیینی‌ــ اعضای یک خانواده در حال دوچرخه‌سواری‌‌ــ Canva

خبر خوب برای کسانی که ترجیح می‌دهند به‌جای خودرو با دوچرخه تردد کنند. به گزارش نیویورک پست، نتیجه پژوهش محققان بریتانیایی که در مجله بهداشت عمومی BMJ منتشر شده است، نشان می‌دهد که خطر مرگ زودهنگام دوچرخه‌سواران ۴۷ درصد کمتر است و نسبت به کسانی که رانندگی می‌کنند یا با قطار رفت‌و‌آمد می‌کنند ۱۰ درصد کمتر احتمال دارد در بیمارستان بستری شوند.

در این پژوهش، بیش از ۸۲ هزار نفر در بریتانیا به‌مدت ۱۸ سال بررسی شدند و همه آن‌ها در آغاز این پژوهش بین ۱۶ تا ۷۴ سال سن داشتند. پژوهشگران نوع وسیله نقلیه‌ای که شرکت‌کنندگان اغلب برای تردد استفاده می‌کردند، نسخه‌های دارو، سوابق بستری در بیمارستان و میزان مرگ‌و‌میر آن‌ها را بررسی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به عواملی مانند سن و مشکلات سلامت زمینه‌ای، رفت‌و‌آمد با دوچرخه در کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در اثر سرطان، کاهش ۲۴ درصدی بستری در اثر بیماری قلبی، و کاهش ۲۰ درصدی تجویز دارو برای مشکلات سلامت روان نقش داشت.

افرادی که پیاده رفت‌و‌آمد می‌کردند ۱۱ درصد کمتر احتمال داشت به هر دلیلی در بیمارستان بستری شوند و ۷ درصد کمتر داروهای سلامت روان برایشان تجویز می‌شد.

به نوشته پژوهشگران، ارتباط رفت‌و‌آمد پیاده و با دوچرخه با کاهش نیاز به تجویز دارو برای سلامت روان یافته‌ای مهم محسوب می‌شود، اما این تحقیق محدودیت‌هایی داشته است از جمله اینکه سوابق دارویی بررسی‌شده تا سال ۲۰۰۹ را شامل می‌شود.

بیشتر از ورزش