عاشقانه شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون از دانشگاه تا کاخ سلطنتی

کیت و ویلیام اولین بار وقتی دانشجوی دانشگاه سنت اندروز بودند، با یکدیگر ملاقات کردند

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱ پس از ازدواج، روی بالکن کاخ باکینگهام یکدیگر را می‌بوسند-AFP

بیش از یک دهه پیش، شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون جهان را به یک عروسی سلطنتی شبیه آنچه در کتاب‌ها توصیف می‌شد، دعوت کردند و از آن موقع تاکنون در حفظ این ازدواج تاریخی موفق بوده‌اند. عاشقانه سلطنتی آن‌ها در قسمت‌های پایانی سریال موفق نتفلیکس، «تاج»، به تصویر کشیده می‌شود. نشریه «شهر و کشور» (town and country) نیز هم‌زمان با آخرین فصل این سریال، به داستان واقعی عشق آن‌ها نگاهی اندخته و روند آن را از ابتدا تاکنون بررسی کرده که در ادامه می‌خوانیم.

اولین ملاقات در دانشگاه سنت‌اندروز

کیت و ویلیام اولین بار وقتی دانشجوی دانشگاه سنت اندروز بودند با یکدیگر ملاقات کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت و ویلیام در سال ۲۰۰۱ از موسسه اسکاتلند (کیت در رشته هنر و ویلیام در رشته جغرافیا) لیسانس گرفتند. معروف است که ویلیام کیت را که هنگامی که به عنوان مدل در یک نمایش مد خیریه حضور داشت، دید. البته شایعه‌ای هم وجود دارد که کیت برای اینکه او را تحت تاثیر قرار بدهد، در این نمایش شرکت کرد.

همخانه شدن در دوران کالج

در سال دوم مدرسه، کیت و ویلیام همخانه شدند. شاهزاده ویلیام بعدا در مصاحبه رسمی نامزدی‌شان گفت: «ما به عنوان دوست با هم و با چند نفر دیگر آنجا زندگی می‌کردیم و [این رابطه] واقعا از آنجا شکوفا شد.»

رابطه آن‌ها اولین بار در سال ۲۰۰۴ عمومی شد

رسانه‌ها نخستین بار در سال ۲۰۰۴ کیت و ویلیام را وقتی با هم در یک سفر اسکی در کلاسترز بودند، شکار کردند و رابطه‌ای که آن‌ها برای مخفی نگه داشتنش سخت تلاش کرده بودند، به مطبوعات راه یافت.

جشن فارغ‌التحصیلی یک سال بعد

هرچند این دو در طول مراسم فارغ‌التحصیلی با هم دیده نشدند، در عکسی که خانواده کیت بعدا منتشر کردند، کنار یکدیگر ژست گرفته بودند.

بر اساس گزارش تلگراف، ویلیام در صحبت‌هایی قبل از مراسم، از همه برای اینکه این امکان را فراهم کردند که یک زندگی دانشجویی «عادی» داشته باشد، تشکر کرد.

حضور در مراسم عروسی دختر ملکه کامیلا در سال ۲۰۰۶

مراسم عروسی دختر ملکه کامیلا ماه مه ۲۰۰۶ در حالی برگزار شد که ویلیام به همراه کیت در آن حضور یافت. حضور کیت در مراسمی که زیر ذره‌بین رسانه‌ها و افراد زیادی بود، باعث شد برخی مطمئن شوند که او عروس آینده شاهزاده خواهد بود.

اواخر همان سال، او فارغ‌التحصیلی ویلیام از آکادمی نظامی سلطنتی در سند هرست را از نزدیک تماشا کرد؛ رویدادی که ملکه الیزابت، شاهزاده چارلز و دوشس کورنوال نیز در آن حضور داشتند.

قطع رابطه در سال ۲۰۰۷

کیت در مصاحبه رسمی نامزدی، درباره مقطعی که از یکدیگر جدا شده بودند، گفت: «آن زمان اصلا خوشحال نبودم، اما این موضوع از من انسان قوی‌تر ساخت». او توضیح داد که در این شرایط ممکن است چیزهایی در مورد خودتان بفهمیدم که قبلا متوجه آن‌ها نبودید: «وقتی جوان‌ترید، می‌توانید کاملا در یک رابطه غرق شوید. برای من آن ماه‌ها (دوری از هم) با ارزش بود، هرچند آن زمان متوجهش نبودم.»

در سال ۲۰۰۸ کیت به ویلیام کمک کرد نقطه عطف دیگری را جشن بگیرد

یک ماه پس از اینکه این زوج بار دیگر در حال گذراندن تعطیلات با هم در کلاسترز دیده شدند، شاهدخت آینده شاهزاده ویلیام را در مراسم دریافت مدرک خلبانی‌ از نیروی هوایی سلطنتی همراهی کرد. از کیت در کنار ویلیام عکس گرفته شد و این زوج پس از مراسم، در یک مهمانی خصوصی با شاهزاده چارلز و دوشس کورنوال شرکت کردند.

اعلام نامزدی در سال ۲۰۱۰

شاهزاده ویلیام در تعطیلات کنیا با تقدیم انگشتر شاهدخت دایانا از کیت خواستگاری کرد. آن‌ها چند ماه بعد نامزدی‌شان را به طور عمومی اعلام کردند.

ازدواج در سال ۲۰۱۱

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مراسم عقد این زوج را در کلیسای وست مینستر تماشا کردند. کیت یک لباس سفید خیره‌کننده از نشان تجاری الکساندر مک‌کویین با طراحی سارا برتون پوشیده بود و ملکه بریتانیا تاج اسکرول کارتیه را برای این روز خاص به او قرض داد.

افراد مشهور، خانواده‌های سلطنتی از سراسر جهان، سیاستمداران و دیپلمات‌های کشورهای مشترک‌المنافع و اعضای نیروهای مسلح بریتانیا همگی در این مراسم حضور داشتند.

پس از ازدواج، ملکه لقب دوک و دوشس کمبریج را به این زوج اعطا کرد.

اولین فرزند در سال ۲۰۱۳

ویلیام و کیت ۲۲ ژوییه ۲۰۱۳ تولد اولین فرزندشان، شاهزاده جورج، را جشن گرفتند. آن‌ها یک سنت نسبتا جدید را پایه‌گذاری کردند که در آن اعضای خانواده سلطنتی نوزادانشان را خارج از بخش زایمان بیمارستان سنت مری پدینگتون به عموم مردم معرفی می‌کنند.

تولد دو فرزند بعدی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸

شاهدخت شارلوت در سال ۲۰۱۵ و شاهزاده لویی در سال ۲۰۱۸ به دنیا آمدند. هر دو آن‌ها در بیمارستان سنت مری پدینگتون متولد شدند و به ترتیب نفر چهارم و پنجم در صف تاج‌وتخت‌اند.

دریافت لقب شاهزاده و شاهدخت ولز در سال ۲۰۲۲

پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، مادربزرگ ویلیام، چارلز، پدرش، پادشاه شد و عنوان شاهزاده ولز خالی شد. این عنوان به طور خودکار به ارث نمی‌رسد (مانند عنوان دوک کورنوال که ویلیام بلافاصله پس از به قدرت رسیدن پدرش دریافت کرد). چارلز در اولین سخنرانی رسمی به عنوان پادشاه این عنوان را به شاهزاده ویلیام اعطا کرد.

آخرین شاهدخت ولز قبل از کیت، مادر ویلیام، شاهدخت دایانای فقید بود. اگرچه از نظر فنی، ملکه کامیلا، همسر چارلز، می‌توانست از این عنوان استفاده کند، به احترام شاهدخت دایانا از آن استفاده نکرد و تا قبل از اینکه ملکه شود، به عنوان دوشس کورنوال شناخته می‌شد.

بیشتر از زندگی