سه مظنون مرتبط با حماس به اتهام برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در آلمان بازداشت شدند

وزیر کشور آلمان در واکنش به دستگیری سه مظنون حماس در خاک آلمان، تاکید کرد که حمایت از یهودیان اولویت اصلی دولت است.

آلمان فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله را که تظاهرات ضداسرائیلی سازماندهی می‌کند، ممنوع کرده است ـ AFP

خبرگزاری فرانسه به نقل از دادگستری آلمان، از دستگیری سه فرد مظنون به عضویت در گروه شبه‌نظامی حماس به اتهام «تدارک برای حمله به اهداف یهودیان در اروپا» خبر داد. 

دادستان فدرال آلمان روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این سه مرد به همراه یک مظنون دیگر که در هلند دستگیر شده است، سعی کرده‌اند با جمع‌آوری سلاح، خود را برای حمله به مراکز یهودیان در سراسر اروپا آماده کنند. 

به گفته دادستانی آلمان، یکی از این مظنونان مصری و دو نفر دیگر ملیت لبنانی دارند و هر سه در پایتخت آلمان، برلین، بازداشت شده‌اند. تبعه هلندی که هم‌دست آن‌ها بوده در شهر روتردام هلند بازداشت شده‌ است. این چهار نفر به عضویت درازمدت در شاخه نظامی گروه حماسِ، گردان‌های عزالدین قسام‌، مظنون‌اند. 

به گفته دادستانی فدرال آلمان، رهبران حماس یکی از این مظنونان با نام عبدالحمید.ال را موظف‌ کرده‌اند تا انبار اسلحه‌ای را که این گروه‌ در اروپا مخفی کرده‌ است بیابد. تحقیقات کارآگاهان پلیس آلمان نشان می‌دهد که اعضای این گروه هفته‌ها در‌پی جابه‌جایی سلاح بین آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بوده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دادستانی آلمان، قرار بوده است که این گروه تسلیحات را به برلین منتقل کنند و از آنجا عملیاتی گسترده علیه موسسات یهودی در سراسر اروپا انجام دهند. 

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، در واکنش به دستگیری این سه مظنون گفت: «حمایت از یهودیان اولویت اصلی ما است.»

او تاکید کرد دولت آلمان از تمام ابزارهای قانونی علیه کسانی که «جان یهودیان و موجودیت کشور اسرائیل را تهدید می کنند، استفاده خواهد کرد.»

ماه گذشته، دولت آلمان فعالیت‌ و سازمان‌های مرتبط با حماس را در‌پی حمله این گروه به سرزمین‌های اسرائیلی در هفتم اکتبر ممنوع کرد.

بیشتر از جهان