مانچینی گران‌ترین سرمربی جهان و همه‌کاره تیم ملی فوتبال عربستان سعودی می‌شود

روبرتو مانچینی با قراردادی ۹۰ میلیون یورویی همراه با ۱۰ دستیار، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی خواهد شد تا با این تیم قهرمان آسیا شود و در جام جهانی بعدی بدرخشد

روبرتو مانچینی، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان سعودی-AFP

رسانه‌های ایتالیایی و سعودی در ۲۴ ساعت اخیر از توافق کامل فدراسیون فوتبال عربستان سعودی با روبرتو مانچینی برای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور تا سه سال آینده خبر داده‌اند.

 سرمربی موفق و ۵۹ ساله ایتالیایی که پیش از این با باشگاه‌هایی همچون اینترمیلان و منچسترسیتی به افتخارات درخشانی دست یافته است و از با کیفیت‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال دنیا محسوب می‌شود، روز ۲۲ مرداد سال جاری و پس از پنج سال حضور بر روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی ایتالیا، از حضور در این تیم استعفا کرد تا حالا برای هدایت شاهین‌های سبز عازم ریاض شود.

قرارداد روبرتو مانچینی و دستیارانش تا سه سال آینده و جام جهانی ۲۰۲۶ که به‌صورت مشترک در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، اعتبار دارد و عربستان سعودی می‌خواهد با مانچینی دو هدف اصلی را که قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال جاری و همچنین صعود به مراحل حذفی در جام جهانی است دنبال کند.

بنا بر گزارش گاتزتا دلواسپورت و همچنین تایید وب‌سایت اسپورت در عربستان سعودی، روبرتو مانچینی که توانسته است اینترمیلان را پس از ۱۷ سال و منچسترسیتی را پس از ۴۴ سال به مقام قهرمانی سری‌آ و لیگ برتر انگلیس برساند، طی سه سال آینده در عربستان سعودی بیش از ۹۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت که او را به گران‌قیمت‌ترین سرمربی حال حاضر فوتبال جهان در رده ملی تبدیل خواهد کرد و همچنین به درآمدی هم‌اندازه با دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید و پردرآمدترین سرمربی رده باشگاهی خواهد رساند.

این درحالی است که دستمزد دیگر مربیان نامدار و موفق فوتبال جهان مانند گواردیولا، کلوپ، آلگری و آنچلوتی به مراتب پایین‌تر از رقم قرارداد جدید روبرتو مانچینی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه معروف گاتزتا دلواسپورت در ایتالیا، در شماره روز شنبه چهارم شهریور، درباره این انتقال بزرگ نوشته است: «روبرتو مانچینی در آستانه سرمربیگری در عربستان سعودی است و تمامی دستیاران خود در تیم ملی ایتالیا را نیز با خود خواهد برد، ۹ و شاید هم ۱۰ نفر. در چند روز اخیر در واقع یک نقطه عطف رخ داده است. مربی سابق آتزوری تصمیم گرفته است که این پیشنهاد را به آن‌ دسته از همکاران همیشگی‌اش، حتی کسانی که قراردادشان از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا تمدید نشد نیز ارائه کند. آلبریگو اوانی، دستیار اول و مائورو ساندریانی، از‌جمله این افراد هستند. حرکتی که می‌تواند از منظر اختلافات حقوقی نیز مهم باشد، چون مانچینی می‌تواند ادعا کند که دلیل عدم ادامه همکاری‌اش با تیم ملی ایتالیا این بوده است که افراد مورد اعتمادش دیگر آنجا نبودند.»

طبق اعلام این روزنامه، اوانی، سالسانو و لومباردو به‌عنوان دستیاران اصلی، گالیاردی در نقش آنالیزور، باتارا در جایگاه مربی دروازه‌بان‌ها، اسکاناوینو و دوناتلی به‌عنوان بدنسازها، آگوستینو در نقش ماساژور و نوچاری و ساندریانی نیز به‌عنوان تمرین‌دهندگان به‌همراه روبرتو مانچینی عازم شبه‌جزیره خواهند شد و احتمال حضور له‌له اوریالی، مدیرفنی تیم ملی ایتالیا به‌عنوان مدیرفنی تیم ملی عربستان سعودی نیز پررنگ ارزیابی شده است.

اولین تماس‌های مدیران ورزش سعودی با مانچینی به اواخر ماه ژوئن و پس از پایان لیگ ملت‌های اروپا بازمی‌گردد. آن‌ها تلاش کردند تا تمامی خواسته‌های بازیکن سابق تیم‌های بولونیا، سمپدوریا، لاتزیو و لسترسیتی که ۳۶ بازی ملی با پیراهن تیم ملی ایتالیا نیز در کارنامه دارد برآورده کنند تا راضی به هدایت تیم ملی فوتبال عربستان سعودی شود.

اکنون انتظار می‌رود که در ساعات یا روزهای آینده مقامات ارشد ورزش عربستان سعودی با حضور در شهر رم و توافق کامل بر سر جزئیات قرارداد با مانچینی، از سرمربی نامدار خود رونمایی کنند تا پس از ورود ده‌ها فوق‌ستاره فوتبال جهان به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، یک مربی نامدار را که پس از ۵۳ سال باعث قهرمانی ایتالیا در جام ملت‌های اروپا شد، به خدمت بگیرند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مانچینی هفته آینده اولین نشست خبری خود را در ریاض برگزار می‌کند و سپس همراه با تیم ملی فوتبال عربستان سعودی به اردوی انگلستان می‌رود تا دو بازی دوستانه را با تیم‌های ملی کاستاریکا و کره جنوبی در شهر نیوکاسل برگزار کنند و آماده حضور در جام ملت‌های آسیا و همچنین مسابقات مقدماتی جام جهانی شوند.

بیشتر از فوتبال