Vai al contenuto

Neotinea tridentata

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Orchis tridentata)
Neotinea tridentata
Neotinea tridentata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Genaru Neotinea
Nomu binuminali
Neotinea tridentata
( Scop. ) R.M.Bateman , Pridgeon

Neotinea tridentata hè un fiori chì faci parti di a famiglia di l'Orchidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Neotinea tridentata hè una spezia d'urchidea terrania appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ss'urchidea hè chjuca à media, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. A pianta hè carattarizata da i so fiora bianchi à rusulini chì sò disposti in spiga densa. U labbru infiriori di u fiori hè trilubata, da induva u nomu tridentata. I casci sò di regula di culori verdi, calchì volta incù tacchi di purpureu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Neotinea tridentata hà una distribuzioni abbastanza larga, stindendu si à traversu l'Auropa miridiunali, cintrali è uriintali, è aghjunghjendu l'Asia di u Punenti. Omu a trova di regula in pratulini aparti, i mizanuri secchi, furesti chjari è landi, di prifarenza annantu à i terri calcarii.

Neotinea tridentata hè prutetta da a Cunvinzioni annantu à u cummerciu internaziunali di i spezii di fauna è di flora salvatichi minacciati d'estinzioni (CITES), ciò chì intardisci u so cummerciu. Malgradu quissa, hè sempri minacciata da a perdita d'ambienti divuta à l'urbanisazioni, à l'agricultura intinsiva è à i cambiamenti in i pratichi d'utilisazioni di i terri. Sforzi di cunsirvazioni sò in corsu in certi righjoni pà pruteghja è prisirvà 'ssa spezia. 'Ssi sforzi cumprendini a prutizzioni di l'ambienti naturali, a surviglianza di i pupulazioni è calchì volta prugrammi di riintruduzioni pà aumintà i pupulazioni esistenti.

Neotinea tridentata hè prisenti in Corsica.[1]

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).